معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

جذب افراد بی‌سواد در استان بوشهر ۳ برابر شد

بوشهر(پانا)_معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طی پنج سال اخیر جذب افراد بی سواد زیر ۵۰ ساله در استان سه برابر شده است.

کد مطلب: ۸۶۰۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب افراد بی‌سواد در استان بوشهر ۳ برابر شد

غلامرضا دانش‌فر با اشاره به جذب بالای افراد بی سواد زیر 50 ساله در 5 سال گذشته در استان بوشهر اظهارداشت: در پنج سال گذشته در کنار مشارکت بالای مردم، همکاری‌های لازم دستگاه‌ها و تلاش‌های پیگیر همکاران ، جذب افراد بی سواد در استان شده است.

معاون سواد آموزی استان بوشهر اراده بی‌سوادان و خانواده‌های آنان در پایان دادن به پدیده شوم بی‌سوادی را لازم دانست اما بر همکاری ‌بین بخشی بیشتر دستگاه تاکید کرد و گفت: شناسایی بی‌سوادان و هدایت آنها به سمت سوادآموزی عزم ملی می‌طلبد به همین سبب لازم است تلاش هماهنگ همه دستگاه‌های دولتی برای خاتمه بی‌سوادی در استان مضائف شود.

وی آموزش برای افراد محروم از نعمت سواد را رایگان و یک فرصت استثنایی ذکر کرد و افزود: تعداد بازماندگان از سواد باید قدر این موقعیت را بدانند و با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی با دنیای علم و سواد آشنا شوند به‌نحوی که بخشی از خروجی افراد از کلاس های سوادآموزی بتوانند کارآفرینان جامعه به‌حساب آیند.

دانش‌فر گفت : انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه پنج ساله توسعه ششم در مناطق روستایی و شهری استان بوشهر بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا49 کاهش محسوس یابد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش سه برابری سوادآموزان در کلاس‌های سوادآموزی خبرداد و بیان کرد: جذب افراد بی‌سواد زیر 50 ساله در 5 سال گذشته در استان بوشهر سه برابر شده است.

وی با اشاره به برون سپاری فعالیت سوادآموزی تصریح کرد: سازمان زندان‌ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی در برون سپاری و باسواد کردن افراد همکاری قابل تقدیر و خوبی با حوزه سوادآموزی استان داشته‌اند.

دانش‌فر با تشویق مجدد معلمان و مدیران مدارس به مشارکت بیشتر در امر سواد آموزی، افزود:مدیران مدارس می‌توانند کمک شایان توجهی برای باسواد کردن افراد به جامعه کنند زیرا این کار علاوه بر خدمت به جامعه از طرف آموزش و پرورش هم این زحمت آنان بدون پاداش نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار