دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

اصلی ترین سرمایه نهاد کتابخانه ها مشارکت عمومی می باشد

خبرگزاری پانا: دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جلسه با فرماندار و مسئولین شهرستان دزفول گفت: اصلی ترین سرمایه نهاد کتابخانه های عمومی مشارکت و همراهی خیرین ، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی می باشد.

کد مطلب: ۲۲۱۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، محمدحسین ملک احمدی در دزفول افزود:پس از سال 82 که نهاد کتابخانه ها از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مستقل شد کتابخانه ها توانستند هویت خود را پیدا کنند و فعالیت های خود را به صورت جدی ادامه دهند.
وی افزود:استقلال نهاد کتابخانه ها به بهره گیری از مشارکت های مختلف از جمله انجمن های کتابخانه های عمومی برای ساخت کتابخانه ها با بهره گیری از ظرفیت های مختلف به ویژه ظرفیت خیرین منجر شد.
ˈملک احمدیˈ اصلی ترین سرمایه نهاد کتابخانه ها را مشارکت و همراهی خیرین ، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی دانست و ابراز امیدواری کرد با استفاده از این ظرفیت ها شاهد ارتقای فرهنگ در جامعه باشیم و بتوانیم با نگاه قانونگذاری از سهم بخش دولتی در توسعه کتابخانه ها استفاده کنیم.
وی کتابداران را محور اصلی کتابخانه ها عنوان کرد وگفت:باید با ایجاد بستر مناسب برای کتابداران فضای کتابخانه ها را ارتقا داد زیرا کتابداران با انگیزه و با دانش بالا نیاز امروز کتابخانه هاست.
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن تأکید بر تبدیل کتابخانه ها به فضایی برای نوآوری در عرصه فرهنگ گفت: بسیاری از کتابخانه های کشور از فضای اختصاصی کودک و نوجوان و بخش نابینایان برخوردار هستند.
وی با اشاره به برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال جاری گفت:استفاده از فضای مجازی در کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های پیش روست که با استفاده از فضای مجازی امروزی بتوان یک پایگاه برای رشد کتابخوانی در کتابخانه ها ایجاد کرد.
ملک احمدی اظهار داشت:با بسیاری از ناشران نشست هایی برگزار و مشکل فضای مجازی کتابخانه ها در حال پیگیری است و امیدواریم با اعلام آمادگی ناشران و همکاری که در این خصوص اعلام شده کتابها به فضای مجازی ورود پیدا کنند تا دسترسی مردم به کتاب آسانتر و شاهد افزایش سرانه مطالعه در کشور باشیم.
وی گفت:باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی به سراغ ایده های نو وروش های جدید رفت و با استفاده از این روش های نو در افراد ایجاد انگیزه کرد و آنها را به کتابخوانی تشویق کرد.
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن تأکید بر توجه به کتابخوانی کودکان ونوجوانان گفت:باید تصمیمات جدی برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان اتخاذ کرد تا کودکان ونوجوانان کتابخوانی را جدی بگیرند لذا در تعامل با آموزش و پرورش دزفول از سال تحصیلی آینده از مدارس دزفول به عنوان یک پایلوت برای دستیابی به این هدف استفاده خواهد شد و نتایج این تجربه در دیگر شهرها و استان های کشور ارائه خواهد شد.
وی اظهار داشت:با ترویج مطالعه در کودکان ونوجوانان می توان انتظار داشت عادت مطالعه در نسل های بعد نهادینه شود.
ملک احمدی گفت:راه برای فعالیت کتابخانه های عمومی طولانی است و کارهای فراوان با انتظارات بسیار در دست انجام است که امیدواریم با همکاری همکاران شاهد ارتقای فرهنگ کتابخوانی باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار