چهار مدرسه در زنجان از محل اجرای ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش در دست ساخت است

خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: چهار مدرسه در شهرک های جدید شهرستان زنجان از محل اجرای ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش در دست ساخت است

کد مطلب: ۱۶۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، امیر نظری با بیان این مطلب افزود: براساس تلاش های انجام شده در راستای اجرای ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش چهار مدرسه با زیر بنای شش هزار و 80 مترمربع و 51 کلاس درس، با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال در شهرک های جدید این شهرستان توسط شرکت تعاونی های مسکن انجام شده است .

به گفته وی برخی از این آموزشگاه ها احداث شده وبرخی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد .

نظری با بیان اینکه ماده 18 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی است افزود: طبق این قانون، احداث کنندگان شهرک های جدید اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی، مکلف هستند همزمان با تهیه و آماده سازی زمین یا ساخت واحدهای مسکونی به تناسب تعداد و سطح زیر بنای این گونه واحدها نسبت به احداث و تحویل فضای آموزشی و پرورشی مورد نیاز در مقاطع مختلف تحصیلی بر اساس استاندارد های مصوب به طور مستقیم یا با پرداخت هزینه ساخت به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اقدام کنند .

وی تاکید کرد: این موضوع در سال های قبل مغفول مانده بود که در چهار سال گذشته با طرح موضوع به صورت مکرر در جلسات شورای آموزش و پرورش استان با رایزنی های جدی و پی گیری های به عمل آمده، یک پروژه به صورت کامل در شهرک غرب با 15 کلاس درس با زیربنای دو هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال توسط شرکت تعاونی مسکن در این شهرک احداث و مهر ماه سال جاری تحویل آموزش و پرورش شد .

نظری تصریح کرد: یک پروژه نیز در شهرک اندیشه با 12 کلاس درس و با زیربنای یک هزار و 500 متر و با اعتبار ˈ طبق قرارداد ˈ 11 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در دست ساخت قرار دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دو پروژه دیگر نیز در گلشهر کاظمیه زنجان هر کدام با 12 کلاس درس، زیربنای یک هزار و 300 متر مربع و اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در دست ساخت است که این پروژه ها طبق قرار داد در مهر ماه سال آینده تکمیل، و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد .

نظری با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی احداث فضاهای آموزشی برای دانش آموزان نیست افزود: ساخت فضاهای آموزشی طبق این قانون بر عهده شهرک سازان و یا سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است .

وی اظهارکرد: تلاش است تا سایر شرکت های تعاونی مسکن نیز به این ماده قانونی عمل کرده و آموزش و پرورش را در تامین فضاهای آموزشی آینده سازان میهن اسلامی یاری کنند، تا از تحمیل هزینه های جانبی بر اولیا دانش آموزان ساکن در این شهرک های جدید جلوگیری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار