فعالیت 500 ورزشکار سازمان یافته در 18 رشته ورزشی جانبازان و معلولین

خبرگزاری پانا: استان زنجان با 500 ورزشکار سازمان یافته در 18 رشته ورزشی جانبازان و معلولین فعالیت می کند

کد مطلب: ۱۵۹۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، ایرج رحمانی در دیداری که جامعه ورزشی جانبازان به مناسبت هفته پارالمیپک با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان داشته اند گفت: تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به دلیل اینکه در مقابل رژیم غاصب صهیونیست بازی نکرده بود در اقدامی ناجوانمردانه از سوی فدراسیون جهانی 5 سال محروم شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان بعد از ظهر دیروز افزود: خوشبختانه پس از 5 سال محرومیت تیم ملی کشورمان توانست در مسابقات پاراآسیایی به مدال برنز دست یابد و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند که در میان کاروان تیم ملی کشورمان 4 ملی پوش زنجانی و یک مربی نیز حضور داشت.

رحمانی در ادامه خاطر نشان کرد: این مسابقات با شرکت12 کشور در تایلند برگزار شد که هدف از آن مشخص شدن قهرمان مسابقات پاراآسیایی و جواز حضور تیم های برتر برای مسابقات جام جهانی 2014 در کره بود که تیم شایسته ایران با 50 درصد از ورزشکاران زنجانی پای به این مسابقات نهاد و مقام سوم را بدست آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد:کمال عشق به عنوان مربی تیم، ابراهیم احمدی، مرتضی ابراهیمی و 3 بازیکن "لژیونر" علی رضا احمدی و مرتضی غریبلو که از همان جا به تیم هایشان در کشوراسپانیا و ایتالیا پیوستند؛ ضمن اینکه غلام آزاد یکی دیگر از ورزشکاران پرافتخار به دلیل مسابقات باشگاهی که در ترکیه داشت اجازه حضور در این مسابقه را نداشت و نتوانست در معیت تیم ملی کشورمان بازی کند.

وی گفت: ورزش معلولین وجانبازان در زنجان جایگاه ویژه ای دارد ، 500 ورزشکار سازمان یافته در 18 رشته ورزشی که 11 رشته آن مخصوص آقایان و 7 رشته آن برای بانوان است ، به صورت رسمی کار می کنند و در مسابقات گوناگون شرکت می کنند که این اواخر بازرگان در بازیهای قهرمانی بانوان پاراآسیایی به 2 مدال طلا دست یاف و به خدایاری به عنوان اولین زن مسلمان پارالمپیک به مقام سومی نائل شد.

رحمانی به برنامه های متنوع هفته پارالمپیک اشارهکرد و افزود: هدف اصلی از این برنامه ها حضور ورزشکاران معلول و جانباز در میادین ورزشی و دوری از گوشه گیری این ورزشکاران است و باعث تاسف است که برخی والدین به دلیل کمترین معلولیتی که فرزندان آنان دارند، آنان را از دید دیگران دور نگاه می دارند و از پیشرفت آنها جلوگیری می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به ورزشکاران فعال در رشته بوچیا گفت: فدراسیون جهانی در بیشترین معلولیت جسمی در افراد، ورزش های در سطح قهرمانی قرار داده که بتوانند استعداد های خود را شکوفا کنند.

رحمانی در خاتمه ازسازمان بهزیستی و آموزش پرورش تقدیر و تشکر کرد و خواستار شناسایی و معرفی افراد با استعداد معلول به این اداره کل شد تا با وجود امکانات ورزشی خوب و با مساعدت مالی این اداره کل و بهزیستی در بخش ورزش فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار