فعالیت ۵۶هزار ورزشکار سازمان یافته در لرستان

خرم‌آباد(پانا)- رییس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: ۵۶ هزار و ۱۰۷ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در لرستان فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۵۶هزار ورزشکار سازمان یافته در لرستان

افشین قنبری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته ۵۵ هزار و ۷۵۶ ورزشکار سازمان یافته در لرستان فعالیت داشتند گفت: با همکاری اداره ورزش و جوانان در تلاش هستیم آمار ورزشکاران سازمان یافته برای سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری خوبی در راستای آموزش در لرستان آغاز شده که در این راستا امسال ۳۵ دوره کلاس آموزشی در حوزه‌های تغذیه، دوپینگ، چگونگی رژیم‌های غذایی و غیرغذایی، مسایل روحی و روانی برگزار می‌شود و با همکاری آموزش و پرورش استان آموزش‌های لازم به دانش آموزان نیز ارایه شده است.

قنبری ادامه داد: امسال چهار هزار و ۵۶۹ نفر ورزشکار از خدمات پزشکی بهره‌مند شدند و ۳۹۵ پرونده پزشکی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان بررسی شد.

رییس هیات پزشکی ورزشی لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳ ورزشکار برای جراحی اعزام شدند گفت: این آمار امسال به ۴۲ نفر رسید و سرانه هزینه پزشکی برای هر ورزشکار ۱۵ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: در مسابقات مختلف برگزار شده در لرستان تست های دوپینگ از ورزشکاران انجام می‌گیرد که تاکنون در این حوزه موردی گزارش نشده است.

وی اذعان کرد:همچنین امسال ۸۱۹ باشگاه ورزشی در استان بازرسی شد که ۱۰۸ مورد تشویق، ۴۰۱ مورد تذکر و برای ۴۵ مورد درخواست پلمپ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار