نماینده ایران در مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان با تلاش، همت و پشتکار می‌توانند حافظ قرآن شوند

تهران (پانا) - نماینده جمهوری اسلامی ایران در هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام تاکید که دانش‌آموزان می‌توانند با همت، تلاش و پشتکار حافظ قرآن شوند.

کد مطلب: ۱۴۵۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با تلاش، همت و پشتکار می‌توانند حافظ قرآن شوند

سیدمحمدصادق حسینی، حافظ کل قرآن کریم و نماینده جمهوری اسلامی ایران در هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «معمولا هر دانش‌آموزی بیشتر از یک بار فرصت شرکت در این مسابقات را پیدا نمی‌کند. ‌از مسابقات قرآن در مدرسه تا کشور که دانش‌آموزان شرکت می‌کنند نفرات برتر چند سال را انتخاب و باز هم یک دوره انتخابی بین نفرات برتر هم برگزار می‌شود و در پایان نفر برتر، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران انتخاب می‌شود.»

وی ادامه داد: «از آن‌جایی که بنده در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم، معمولا صوت قرآن همیشه در منزل پخش بود. شب‌ها با صوت قرآن می‌خوابیدم. به همین خاطر علاقه زیادی پیدا کردم و از سن 9 سالگی به کلاس‌های قرآن رفتم و در سن 13 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.»

این دانش‌آموز اهل خراسان رضوی اضافه کرد: «‌قرآن برکات زیادی برای تمام انسان‌ها دارد و تمام کسانی که پیرو قرآن هستند اعتراف می‌کنند که قرآن روشن‌کننده مسیر آن‌ها بوده و برکات زیادی در زندگی آن‌ها داشته است.»

حسینی با بیان اینکه پدر و مادرم بیشترین زحمت را برای من کشیدند و با وضعیتی که آن‌ها رقم زدند توانستم حافظ قرآن شوم، گفت: «دانش‌آموزانی که قصد دارند به قرآن چنگ بزنند و حافظ قرآن شوند باید دقت کنند که مهمترین کاری که باید بکنند همت، تلاش و پشتکار است. مطمئن باشند با همت و تلاش خواهند توانست حافظ قرآن شوند.»

وی درباره اجرای خود در این مسابقات گفت: «‌من نفر اول بین بزرگسالان و دانش‌آموزان بودم که شروع کردم، مقداری استرس داشتم و توکل به خدا باید منتظر اعلام نتایج بمانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار