سازمان ملل: تشدید خطرناک تنش ها در لبنان باید متوقف شود

تهران (پانا) - سازمان ملل متحد از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی و اعلام کرد که تشدید خطرناک تنش ها در لبنان باید متوقف شود.

کد مطلب: ۱۴۵۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: تشدید خطرناک تنش ها در لبنان باید متوقف شود

به گزارش الجزیره انگلیسی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: «تشدید اخیر تنش ها خطرناک است و باید متوقف شود.»

وی افزود: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان متوجه «تغییر نگران کننده ای در تبادل آتش بین نیروهای مسلح اسرائیل و گروه های مسلح در لبنان شده اند.»

لازم به ذکر است، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چهارشنبه با اشاره به حملات موشکی از لبنان به سرزمین های اشغالی اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر، ۱۸ نظامی و شهرک‌نشین در حملات به مرزهای شمالی اسراییل کشته شدند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی کرده‌ است.

عملیات‌های حزب‌الله درست یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و همزمان با تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده‌ است.

این آمار در حالی منتشر می شود که دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته اعلام کرد: آنچه ما در جبهه لبنان، در زمینه حمایت از مقاومت در غزه انجام می دهیم، یک مسؤولیت وطنی است.

سید حسن نصرالله گفت: مواضع ما در جبهه لبنان با اصول انسانی، ارزش های اخلاقی و مسئولیت‌های شرعی و دینی ما تناسب دارد.

وی تأکید کرد: برخی گمان می کنند که مبارزه مقاومت در جبهه لبنان، هیچ فایده ای ندارد که این امر، مصیبت بار است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه همه تحولات منطقه را زیر نظر دارد، تصریح کرد: ما در جنوب لبنان، اوضاع غزه را رصد می کنیم و زمانی که تجاوز به آن متوقف شود، شلیک موشک از جنوب لبنان نیز متوقف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار