مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

رشته آتش‌نشانی برای اولین بار در مدارس نیشابور راه‌اندازی شد

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور با بیان اینکه رشته آتش‌نشانی با همکاری سازمان آتش‌نشانی شهرستان را برای اولین بار راه‌اندازی کردیم، گفت: تلاش می‌کنیم آنگونه که شایسته و در شان دانش‌آموزان است، بتوانیم آموزش و پرورش را به قله‌های رفیع هدایت کنیم.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رشته آتش‌نشانی برای اولین بار در مدارس نیشابور راه‌اندازی شد

همایش نظارت یکپارچه گروه‌های آموزشی متوسطه استان از فرآیند یاددهی - یادگیری با رویکرد بالینی در محل سالن همایش‌های آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

سید مهدی قاضی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسین (ع)، روز پاسدار و اعیاد شعبانیه گفت: حضور سرگروه‌های آموزشی در مدارس در مسیر تبادل تجربیات و بررسی دغدغه‌های موجود می‌تواند اثرات فراوانی بر کاهش مشکلات و رشد آموزشی دروس داشته باشد.

وی با تاکید بر توجه به مدارس کم‌برخوردار در اجرای عدالت آموزشی افزود: همانگونه که شهرستان نیشابور بزرگ است، آموزش و پرورش نیشابور نیز بزرگ است و تمام پیشنهادات و انتقادات شما به عنوان راهبران و هادیان آموزشی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قاضی با بیان اینکه تراز نیروی انسانی آموزش و پرورش نیشابور با سایر شهرستان‌های استان یکسان نیست و باید امروز تامین نیروی انسانی با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: شهرستان نیشابور با به‌کارگیری 3 هزار و ۱۵۶ نفر بازنشسته و شاغل در قالب ۲۰ هزار ساعت حق‌التدریس دارای چالش جدی در تامین نیروی انسانی است که باید از همین امروز چاره‌اندیشی شود.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور اضافه کرد: از نظر فضای فیزیکی نیز مشکلات عدیده‌ای داریم به‌گونه‌ای که در حال حاضر ۶۴ مدرسه دوشیفت در نیشابور فعال است.

قاضی با بیان اینکه رشته آتش‌نشانی با همکاری سازمان آتش‌نشانی شهرستان را برای اولین بار راه‌اندازی کردیم، گفت: موارد مطرح‌شده توسط سرگروه‌های آموزشی را با جان دل گوش داده و تلاش می‌کنیم آنگونه که شایسته و در شان دانش‌آموزان است، بتوانیم آموزش و پرورش را به قله‌های رفیع هدایت کنیم.

رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز گفت: گروه‌های آموزشی همانند یک پزشک به بالین معلمان رفته و آن‌ها را هدایت می‌کنند و نقش راهنما دارند.

احسان لطفی افزود: جشنواره‌ها نباید مغفول واقع شود و باید مهمترین مرحله هر جشنواره که همان مدرسه است را جدی بگیریم.
وی افزود: تولید محتوایی، سنجش تکوینی و تکمیلی، ارزیابی صحیح از فعالیت‌ها، تقویت جایگاه فرآیند یاددهی و یادگیری از لحظه ورود معلم تا لحظه خروج با برنامه‌های تدوین‌شده از اهم سیاست‌های گروه‌های آموزشی درسی استان است.

رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: گروه‌ها باید مرکز اصلی تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و راهبری پیشروانه باشند و بسیار خرسندیم که امروز شاهد درخشش شهرستان نیشابور در حوزه‌های مختلف هستیم.

دانش‌آموزخبرنگار: طاها دستجردی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار