معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

دولت سیزدهم شاخص‌های تحقق تمدن نوین اسلامی را با جدیت و کیفیت دنبال می‌کند

بوشهر(پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت برای تحقق تمدن نوین اسلامی ابتدا باید دولت اسلامی محقق شود که در اینجا دولت تنها در قوه مجریه خلاصه نشده و تمامی قوه‌ها مانند مقننه و قضاییه و سایر رکن‌‌ها باید شاخصه‌های دولت اسلامی را بشناسند. در این بین مقام معظم رهبری شاخصه‌های مهمی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مشخص کردند که دولت سیزدهم پای تحقق این شاخص‌ها ایستاده و با جدیت و کیفیت آن‌ها را دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۵۸۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم شاخص‌های تحقق تمدن نوین اسلامی را با جدیت و کیفیت دنبال می‌کند

محسن منصوری در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر در جمع مردم حماسه آفرین و همیشه در صحنه اظهار کرد: اسلام دینی کامل است و امام راحل (ره) جامعیت اسلام را در عمل نشان داد. رویدادهای مهمی در انقلاب اسلامی ایران جا داده شده که از مهم‌ترین‌های آن‌ها آرمان‌های ناب مانند عدالت و آزادی بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود‌: کیفیت انقلاب اسلامی ایران در حرکت به سمت این آرمان‌ها است و بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب، تحقق تمدن نوین اسلامی به طور ویژه مورد توجه بوده ، افق تمام طراحی و حرکت‌ها در همین راستا شکل گرفته است.

منصوری تصریح کرد: برای تحقق تمدن نوین اسلام رهبر معظم انقلاب موارد مهمی تصویب کردند که بخشی از آنها طی شده و بخشی نیز در مسیر انجام شدن است. برای تحقق تمدن نوین اسلامی ابتدا باید دولت اسلامی محقق شود که در اینجا دولت تنها در قوه مجریه خلاصه نشده و تمامی قوه‌ها مانند مقننه و قضاییه و سایر رکن‌ ها باید شاخصه‌های دولت اسلامی را بشناسند. در این بین مقام معظم رهبری شاخصه‌های مهمی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مشخص کردند که دولت سیزدهم پای تحقق این شاخص‌ها ایستاده و با جدیت و کیفیت آن‌ها را دنبال می کند.

منصوری گفت: مردم با داشتن تجربه زیست ۴۵ ساله در جمهوری اسلامی، راه روشنی برای تحقق آرمان‌ها می بییند. اتکا به ظرفیت داخل منجر به پیشرفت در حوزه‌ هسته‌ای، نظامی و دفاعی شده که این پیشرفت‌ها محصول ظرفیت کشور و نگاه به ظرفیت‌های داخلی است.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: اعتقاد راسخ و قلبی وجود دارد که دولت سیزدهم با شاخص‌های هفت گانه برای تحقق دولت اسلامی تلاش می کند که از جمله این شاخص‌ها می توان به اعتباری و اخلاقی و همچنین جریان خدمت رسانی با نگاه به آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد.

منصوری افزود: دولت نهایت دقت نظر در خدمت به خلق و گره گشایی با روحیه حل مشکلات را مدنظر قرار داده است . چرا که فلسفه وجود مسئولان حل مسائل است و سفرهای رییس جمهور به استان‌های مختلف برای حل مشکلات است.

منصوری گفت: شاخص سوم عدالت است‌. چرا که در شکاف طبقاتی و نارسایی در حوزه اقتصادی و اجتماعی، توجه به شاخص عدالت اجتناب‌ناپذیر است.

منصوری ادامه داد: شاخص چهارم دولت سیزدهم برای تحقق دولت اسلامی، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد اداری است که دولت محکم پای کار ایستاده است.

وی بیان کرد: مجموعه دولت با وجود تجربه رییس جمهور در دستگاه قضایی، پا بر گلوگاه‌های فساد گذاشته که ارائه فهرست کارکرد و عملکرد بانک ها و کمک به شفافیت در همین راستا است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: شاخص پنجم راه اندازی سامانه صدور مجوز و حذف امضاهای طلایی با ارائه ۱۳ هزار مجوز صیادی در استان هرمزگان در یک ساعت از دیگر کارکردهای ارزشمند دولت در این حوزه است.

منصوری گفت: شاخص ششم قانون گرایی و تعهد به قوانین است و معتقدیم قانون بد بهتر از بی قانونی و بهتر از تمکین نکردن به قانون است.دولت سیزدهم دولتی قانون گرا است و پای اجرای قانون ایستاده حتی اگر به ضرر خودش باشد چرا که اجرا نکردن قانون در کشور آشفتگی ایجاد می کند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: شاخص هفتم دولت برای تحقق دولت اسلامی، حکمت و خردگرایی در کشور با کارشناسی دقیق و استفاده از دیدگاه صاحب نظران و نخبگان است. توجه به ظرفیت های درونی برای پیشرفت کشور نهادینه شده است

وی یکی از شاخص مهم دولت سیزدهم را توجه به ظرفیت درون زای کشور ذکر کرد و گفت: سرمایه های خدادادی، موقعیت ترانزیتی و ژئوپلیتیک، دسترسی به آب های آزاد و داشتن نیروی انسانی کارآمد و جوان از دیگر ظرفیت های کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار