۴۰۰۰ کلاس درس هدیه دولت به دانش آموزان در چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب؛

صحرایی: تحویل 6750 مدرسه نشان از تلاش شبانه‌روزی دولت برای تحقق عدالت است

بیش از ۶۰ درصد پروژه‌های افتتاحی در روستاها بوده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت دولت سیزدهم قریب به 6 هزار و 750 مدرسه به دانش‌آموزان تقدیم کرده که نشان از تلاش شبانه‌روزی دولت برای تحقق عدالت است.

کد مطلب: ۱۴۴۵۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صحرایی: تحویل 6750 مدرسه نشان از تلاش شبانه‌روزی دولت برای تحقق عدالت است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه همزمان 4 هزار کلاس درس در کشور که مصادف با سفر هیات دولت به استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: هدیه ویژه رئیس‌جمهوری به شهرستان بشاگرد، بی‌سابقه است. این مایه مباهات بوده که رئیس‌جمهوری، نقطه تمرکز خود را منطقه محروم کشور قرار می‌دهد چرا که قوی شدن منطقه محروم، یک راهبرد ویژه مدیریتی است.

وی عدالت را موتور محرکه برای تمام فعالیت‌ها دانست و افزود: این موضوع که دولت سیزدهم قریب به 6 هزار و 750 مدرسه به دانش‌آموزان تقدیم کرده، نشان از تلاش شبانه‌روزی دولت برای تحقق عدالت است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رئیس‌جمهوری از خیرین که در انقلاب مدرسه‌سازی نقش داشتند، قدردانی ویژه‌ای کردند. در این دولت 31 هزار و 877 کلاس درس در راستای عدالت آموزشی به دانش‌آموزان تقدیم شده است.

صحرایی با اشاره به اینکه 41 هزار میلیارد تومان سهم ما از منابع دولت و خیرین برای ساخت این فضاهای آموزشی است، گفت: بیش از 60 درصد این پروژه‌ها در روستاها بوده و فرزندان روستاها در کانون توجه دولت هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در جمع دانش‌آموزان بشاگردی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عزیز باید از فضاهای آموزشی و امکانات مدارس، بیشترین استفاده را بکنید و از حداقل امکانات، بیشترین بهره را ببرید.

وی افزود: با توجه به تاثیر قطعی نتایج امتحانات نهایی در کنکور به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به‌صورت منظم و مستمر مطالعه کنید. فعالیت و تلاش شما در طول سال تحصیلی مقدمه‌ای برای ورود به دانشگاه‌های برتر کشور است و اکثریت انسان‌های بزرگ در مناطق محروم و دورافتاده پرورش یافته‌اند.

برنامه‌های دومین روز حضور وزیر آموزش و پرورش در استان هرمزگان

دومین روز حضور وزیر آموزش و پرورش در استان هرمزگان با افتتاح چندین مدرسه و پروژه و آغاز عملیات احداث بزرگترین دهکده ورزشی در بندرعباس همراه بود.

آغاز عملیات احداث بزرگترین دهکده ورزشی در بندرعباس

تفاهم‌نامه ساخت این دهکده ورزشی در آذر سال جاری با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار هرمزگان منعقد شده بود. این دهکده ورزشی مجهز به استخر شنا، سالن ورزشی چندمنظوره ۱۸۰۰متری، خوابگاه با ظرفیت ۶۰۰ نفر، چمن طبیعی، پیست دو و میدانی و... خواهد بود و وزارت آموزش و پرورش و استانداری هرمزگان در ساخت این پروژه عظیم با یکدیگر مشارکت خواهند داشت.

افتتاح مدارس در نواحی بندرعباس

مدرسه ۲۱ کلاسه دخترانه زمزم ناحیه ۲ بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید و همچنین دبیرستان ۲۱ کلاسه پسرانه آفتاب ناحیه یک بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۴۴۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های ورزشی در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

افتتاح همزمان پروژه‌های ورزشی در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (سالن ورزشی، زمین ورزشی و‌ چمن مصنوعی) در استان هرمزگان و به‌صورت نمادین در مجموعه آموزشی فرزانگان ناحیه ۲ بندرعباس با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد که ۶ سالن ورزشی و ‌۶۰ زمین ورزشی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مرکز رفاهی فرهنگیان

مرکز رفاهی فرهنگیان در اردوگاه دانش‌آموزی سرخون بندرعباس با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و زیربنای یک هکتار شامل 2 تالار پذیرایی، سالن و استخر در طول مدت ۶ ماه ساخته و به بهره‌برداری رسید.

حضور در نمایشگاه مدرسه انقلاب هرمزگان

وزیر آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با حضور در غرفه نمایشگاه «مدرسه انقلاب» شهرستان بندرعباس از دانش‌آموزان نخبه انجمنی تقدیر و تشکر کرد.

بازدید از نمایشگاه خلاقیت‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان هرمزگان

وزیر آموزش و پرورش در پایان روز دوم سفر به استان هرمزگان از نمایشگاه خلاقیت‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان هرمزگان در دولت سیزدهم، واقع در اداره کل آموزش و پرورش این استان بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار