وزیر آموزش و پرورش:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

افتتاح همزمان ۱۰۰۰ پروژه آموزشی در سراسر کشور/ اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز هنرستان‌های بشاگرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت دولت سیزدهم مصمم به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و کلنگ‌هایی که در گذشته زده شده و اگر برنامه درست و منطقی داشته باشد حتما این دولت آن را تمام می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم مصمم به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

رضامراد صحرایی در آیین افتتاح همزمان 1000 پروژه آموزشی به مناسبت دهه فجر در سراسر کشور که همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: این دولت مصمم است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کند.

وی افزود: کلنگ‌هایی که در گذشته زده شده و اگر برنامه درست و منطقی داشته باشد حتما این دولت آن را تمام می‌کند. این دولت مصمم است که پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام کند.

صحرایی خاطرنشان کرد: در این سفر قریب به ۱۰۰۰ مدرسه افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ مدرسه مربوط به استان هرمزگان است.

2 هنرستان شبانه‌روزی در بشاگرد ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این دولت و رئیس‌جمهوری، خودش را متعلق به مردم محروم جامعه می‌داند، گفت: 2 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه شهرستان بشاگرد خواهیم ساخت.
وی از اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیزات آموزشی و هنرستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین بهمن ماه، تخصیص بخشی از آن را شروع خواهیم کرد.

صحرایی همچنین از اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیاردی برای شهرستان بشاگرد خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به در اولویت قرار دادن رفع مشکلات آموزشی در بشاگرد بیان کرد: بیشترین دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در کشور به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد اما متاسفانه در دوره‌های گذشته نسبت به مدارس شبانه‌روزی، بی‌مهری‌های زیادی شده و با اینکه در دولت سیزدهم سرانه هنرستان‌ها را 2.5 برابر افزایش دادیم ولی بازهم این سرانه، کم و جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست که سرانه اختصاصی مدارس شبانه‌روزی را در آینده‌ای نزدیک اضافه خواهیم کرد.

صحرایی با اشاره وجود مدارس فرسوده در بشاگرد گفت: بسیاری از ساختمان‌های مدارس بشاگرد، مقاوم نیستند و در قالب طرح شهید عجمیان در دولت سیزدهم با همراهی گروه‌های جهادی این مراکز را بهسازی و نوسازی خواهیم کرد.

این مقام مسوول با اشاره به فاصله زیاد مدارس بشاگرد تا مراکز درمانی اظهار کرد: برای هیچ مدرسه‌ای در هیچ کجای کشور، وسیله نقلیه پیش‌بینی نشده اما این قول را خواهم داد که برای مدارس بشاگرد این امر مهم در اولویت قرار گیرد.

صحرایی بیان کرد: در دولت سیزدهم، تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید و یکی از اولویت‌های اصلی، تکمیل پروژه‌هایی است که در دولت قبل، ناتمام رها شده‌اند.

صحرایی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت در دستور کار ویژه دولت سیزدهم قرار دارد و افتتاح یک‌پنجم از پروژه‌های آموزشی کل کشور در هرمزگان، گواهی روشن بر این امر است.

وی افزود: معضل کمبود معلم در کشور هم 2 بُعد قابل تامل دارد. یک بعد آن به تعداد کم معلمان برمی‌گردد که از شیوه‌های مختلف برای جذب معلم استفاده می‌کنیم تا این مشکل رفع شود ولی مشکل اصلی این است که معلمان در دوره‌های قبل بر اساس نیاز مناطق جذب نشده‌اند و در حال حاضر تعداد زیادی معلم داریم که درسی برای آنان با توجه به رشته تحصیلی‌شان وجود ندارد تا تدریس کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طی فرآیند استخدامی جدید آموزش و پرورش ۲۵۰ نفر معلم به بشاگرد اختصاص یافته و قول می‌دهیم که این تعداد از بین مردم عزیز بشاگردی جذب شوند تا کمبود معلم در این منطقه مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار