هنر آسمانی در مدرسه آرمانی

تهران (پانا) - کارشناس مسئول و کارشناس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از نمایشگاه فرهنگی و هنری منطقه ۶ با شعار «مدرسه آرمانی، هنر آسمانی» بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هنر آسمانی در مدرسه آرمانی

بازدید از نمایشگاه فرهنگ و هنر مدرسه حضرت نرجس(س) منطقه ۶ با حضور ناصر جعفری، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری، علی امینیان، کارشناس فرهنگی و هنری، میثم مجیدی، کارشناس اردویی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، آزیتا فکور،‌ معاون تربیتی منطقه ۶ و فائزه قربانیان زاده، کارشناس فرهنگی و هنری منطقه صورت گرفت.

ناصر جعفری، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن بازدید از نمایشگاه فرهنگ و هنر منطقه ۶ خاطر نشان کرد: امروز با توجه به ساحت زیبایی شناختی، در سند تحول بنیادین این زمینه فراهم شده تا در مسابقات فرهنگی و هنری علاوه بر رشد استعداد های درخشان، بازویی توانمند برای ورودی قوی به مباحث درسی بسازیم.

فائزه قربانیان زاده، کارشناس فرهنگی و هنری منطقه ۶ گفت: طرح ماها در رابطه با انجام فعالیت‌های تربیتی در مدارس است و شعار آن «مدرسه آرمانی، هنر آسمانی» است و این طرح یکی از طرح‌های موفق تربیتی بوده که در حال حاضر در مدارس در حال پیگیری و اجرا است.

وی گفت: این طرح برگرفته شده از جمله‌‌ معروف شهید مرتضی آوینی است که فرمود: اوج کار و قله ‌‌کار تربیتی، مدرسه است، لذا هر پیشرفت، برنامه و اتفاقی که قرار است در حوزه پرورشی و تربیتی رقم بخورد، باید ابتدا در مدرسه کلید بخورد و تا در مدرسه اجرا نشود، عملا کاری صورت نگرفته است.

قربانیان زاده ادامه داد: این برای اولین بار است که جشنواره‌های فرهنگی و هنری را در دل مدارس در حال اجراست است چرا که مدیران مدارس بتوانند فیلم‌ های خود را از اجرای هفته فرهنگ و هنر در سطح مدرسه در قالب ویدئوی ۵ دقیقه‌ای با ورود به صفحه رویدادهای شاد، و انتخاب گزینه رویداد «ماها» ویدئوها را مستقیماً به وزارت آموزش و پرورش ارسال کنند.

وی در آخر گفت: مدرسه مطلوب، یک مدرسه شش ساحتی است و ساحت هنری و زیبایی، شناخت یکی از ساحت های اصلی سند تحول بنیادین بوده که در راستای انجام کارهای تربیتی و پرورشی در سطح مدارس نقش بسزایی دارد و ما در تلاش هستیم که به نوعی ساحت هنری و زیبایی شناختی را با این هفته تقویت کنیم و در اصل هفته فرهنگی «ماها» در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق اهداف سند تحول برگزار می‌شود و یکی از اهداف طرح «ماها»، به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان است و ما وظیفه داریم استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و آنان را رشد دهیم و در سطح کشور به ۷۲۰ مدرسه از بین مدارسی که بهترین رویدادها را با خلاقیت بیشتری برگزار کردند، تندیس ماها را اعطا کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مبین جوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار