کدام افراد نمی‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟

تهران (پانا) - مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش در رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ که از روز دوشنبه نهم بهمن آغاز شده تا روز شنبه چهاردهم بهمن‌ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کدام افراد نمی‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟

آزمون فوق برای رشته‌های شغلی آموزگاری در روز جمعه ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ و رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل‌محل‌ها، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردَ با توجه به محدودیت زمانی به متقاضیان توصیه شده در مهلت اعلام شده برای شرکت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

شرایط عمومی استخدام

- داشتن تابعیت ایران

- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرات

- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

تبصره: با عنایت به ماده 8 مصوبه شماره /1400/6795دش مورخ 1400.05.05 شورای عالیانقلاب فرهنگی، دانش‌آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع کرده و دوره آموزش نظامی خود را طی کرده‌اند، می‌توانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام کنند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال(12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (تاریخ 18/ 12/ 1402 برای رشته آموزگاری و تاریخ 28/02/1403 برای رشته‌های دبیری و هنرآموز)، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرایی استخدام کننده اقدام کنند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف شده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی می‌شود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم است.

- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند.

- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.

- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر.

- عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی به موجب آراء قطعی مراجع قضایی و ذیصلاح.

- داوطلبان استخدام نباید جزءنیروهای بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند.

- به استناد ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست‌های سازمانی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا هستند، پس از پذیرفته شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه‌های اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، به عهده داوطلب پذیرفته شده است. صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی یا صدور حکم کارگزینی برای داوطلب پذیرفته شده نهایی، منوط به ارائه مدارک مثبت و مورد نیاز در این زمینه است.

تذکرات مهم درخصوص شرایط عمومی:

افرادی که مجاز به شرکت در این آزمون استخدامی نیستند عبارتند از:

- افراد بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی کشور

- انفصال شدگان دائم از خدمت و یا اخراج شدگان توسط آموزش و پرورش

- افرادی که به موجب آراء مراجع قضایی و ذی‌صلاح از خدمات دولتی منع شده باشند.

- افرادی که دارای تعهد انجام کار به سایر موسسات یا دستگاه‌های اجرایی باشند.

- دارندگان مدارک تحصیلی معادل در شرایط احراز رشته تحصیلی

- دارندگان مدارک تحصیلی پایین‌تر از شرایط احراز رشته تحصیلی هر شغل

- دارندگان تابعیت مضاعف

* درصورتیکه داوطلب در بدو استخدام دارای مقطع تحصیلی بالاتر(مرتبط یا غیرمرتبط) با شرایط احراز طرح طبقه‌بندی مشاغل و مدرک تحصیلی مندرج در این دفترچه باشد، ملزم به ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال مدرک تحصیلی مربوطه پس از صدور حکم استخدامی خواهد بود.

شرایط اختصاصی استخدام

شرط سنی: داشتن حداقل سن بیست (20) سال تمام و داشتن حداکثر چهل(40) سال تمام(متولدین از 9/11/1362 تا 9/11/1382) برای دارندگان لیسانس و فوق لیسانس تا اولین روز ثبت نام در آزمون.

یادآوری مهم

موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه‌های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

- جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف هستند.

- پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال.

- داوطلبانی که در جبهه‌ها به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌ها

- داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی یا گروه‌های ضد انقلاب درآمده‌اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه

به موجب تبصره 2 ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه 833 مورخ 27/8/1399 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند از حداکثر سن برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می‌شود.

به موجب بند (الف) ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (5) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 5/2 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار