فرشته‌های عبودیت در منطقه خداآفرین

خداآفرین (پانا) - مراسم جشن تکلیف دختران دانش‌آموز در خداآفرین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
فرشته‌های عبودیت در منطقه خداآفرین

در آیین جشن تکلیف، دختران مدارس شهرستان خداآفرین با پوشیدن چادرهای سفید و به همراه والدین و مربیان خود در فضای معنوی، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

امام جمعه شهرستان در این مراسم، جشن تکلیف دانش‌آموزان را مراسم رسیدن به مقام تشریف، فخر و بندگی در برابر خالق هستی خواند و گفت: از امروز دختران حاضر به مقام خواندن نماز، امانتداری، احسان و مهربانی به انسانها و انجام دستورات دینی و الهی مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلین علی ضیایی جشن تکلیف را رسیدن به قابلیت سخن گفتن با خداوند دانست و افزود: با رسیدن به مقام عبادت و بندگی عابدانه، انسان به روح و قلب بزرگ دست می‌یابد و پرونده عبادت و بندگی پیش خداوند باز می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت دوره تکلیف دینی و فقهی دانش‌آموزان و با بیان ثبت و ضبط همه اعمال و گفتار بندگان پیش خداوند و رسیدگی به همه پرونده در روز محشر بیان کرد: از امروز تمام اقدامات شما دانش‌آموزان در ادای نماز، راستگویی و پرهیز از دروغ، احترام به والدین، حفظ و اجرای دستورات دینی از جمله حجاب و توجه به حق‌الناس ثبت شده و در روز قیامت مورد حساب‌کشی قرار می‌گیرد.

امام جمعه خداآفرین پرهیز از غیبت، تهمت و بهتان را از جمله تکالیف جدید دانش‌آموزان عنوان و اظهار کرد: در آینده مسئولیت سنگین فرزند پروری نیز بر دوش شما قرار خواهد گرفت و باید از هم‌اکنون خود را از لحاظ روحی و معنوی برای این کار بزرگ آماده کنید.

مهدی مهر پویا مدیر آموزش و پرورش خداآفرین نیز در این آیین لازمه نزدیکی و پیوند با خداوند را پیروی از دستورات و احکام الهی عنوان کرد و گفت: جشن تکلیف فرصتی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با وظایف دینی و اخلاقی است.

مهرپویا با بیان اینکه نماز صحبت کردن بنده با خداست، اظهار کرد: دانش‌آموزان با رسیدن به سن تکلیف و ادای نمازهای واجب، دوستی با پروردگار را تجربه می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش خداآفرین افزود: خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان را به آشناسازی آنها با احکام و مسائل شرعی فراخواند و خواستار زمینه‌سازی خانواده‌ها برای رعایت دستورات دینی از سوی دانش‌آموزان شد.

دانش آموز خبرنگار: آیلار جعفری نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار