افزایش نسبی جمعیت حیات وحش ارسباران

فرماندار خداآفرین خواستار تجهیز پایگاه اطفای حریق جنگل‌های ارسباران شد

خداآفرین (پانا) - با وجود خشکسالی امسال نتایج روز نخست سرشماری جنگل‌های ارسباران افزایش نسبی جمعیت حیات وحش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نسبی جمعیت حیات وحش ارسباران

شهنام اشتری، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در جمع اصحاب رسانه گفت: با وجود خشکسالی امسال، نتایج روز نخست سرشماری حیات وحش پارک ملی ارسباران، افزایش نسبی جمعیت حیات وحش به ویژه گونه‌‌‌‌‌ کل بز را نشان می‌دهد.

وی افزود: طرح سرشماری حیات وحش پارک ملی ارسباران به مدت سه روز اجرا می‌شود و روزانه ۱۰ تا ۱۵ گروه ۳ نفره برای سرشماری و پایش حیات وحش، به مناطق مختلف این پارک ملی در چهار حوزه ‌وینق‌، دارآغزی-شاه حیدر‌، تازه کند -آنزا و حوزه دیزمار با 12خودروی سازمانی و 15موتور سیکلت اعزام می‌شوند.

فرماندار خداآفرین نیز در این نشست خبری بر استفاده از نیروهای بومی شهرستان بعنوان محیط بان تاکید کرد و در ادامه با تقدیر و تشکر از تلاش‌های عوامل محیط زیست گفت: با توجه به وسعت جنگل‌های ارسباران که بیش از 70درصد آن در محدوده این شهرستان قرار گرفته و نیاز به حفظ و نگهداری دارد پیشنهاد می‌شود تعبیه تانکرهای آب در نقاط مستعد آتش‌سوزی انجام شود تا در زمان پیک آتش‌سوزی خاموشی آتش‌سوزی‌ها تسریع شود.

اصغر بهروز همچنین بر برنامه ریزی مدیریت بحران در راستای تجهیز پایگاه اطفای حریق جنگل‌های ارسباران از جمله استقرار هلی کوپتر در این پایگاه تاکید کرد.

دانش‌آموز‌خبرنگار: آیلار جعفری‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار