توزیع شیر رایگان در مدارس خداآفرین آغاز شد

معلمان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر برای دانش‌آموزان نقش مهمی دارند/ فیلم

خداآفرین (پانا) - مدیر مدرسه‌ صائب در آذربایجان شرقی گفت‌ اصرار به مصرف شیر در مدارس، باعث فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان در فرهنگ‌سازی مصرف شیر برای دانش‌آموزان نقش مهمی دارند/ فیلم

طرح توزیع شیر رایگان در مدارس از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و با اجرای آن، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان ابتدایی توزیع می‌شد، اما به‌مرور، از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته و در نهایت در سال ۱۳۹۶‌ نیز اجرای آن به‌دلیل تأمین نشدن اعتبار در سراسر کشور متوقف شد.

لازم به ذکر است پس از این وقفه طولانی، در دولت سیزدهم و با دستور رئیس جمهور توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی از سر گرفته شد به طوریکه بنابر اظهارات علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، تا پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار برای توزیع شیر مدارس لحاظ شده که در وجه استان‌ها قابل واریز است که این مبلغ از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین شد.

این در حالی است که بر روی پاکت‌های شیر نیز پیام‌های فرهنگی، سلامتی و بهداشتی با رویکرد دانش آموزی درج می‌شود. جنس پاکت‌های شیر غیرقابل فروش هستند.

اکنون ۹ میلیون دانش آموز در مقطع تحصیلی دبستان (پایه اول تا ششم ابتدایی) تحصیل می کنند و دولت قصد دارد در مدارس دولتی دو بار در هفته و به مدت ۳۵ نوبت شیر توزیع کند.

گلنبر قربانی مدیر مدرسه ‌صائب یک در حاشیه مراسم توزیع شیر مدارس در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه سلامتی کودکان تاثیر زیادی بر یادگیری آن‌ها دارد گفت‌: «خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که هر روز صبحانه سالم به دانش‌آموز بدهند همچنین مصرف شیر بسیار مهم است، خانواده‌ها به ضرورت مصرف شیر برای سلامت استخوان و رشد دانش‌آموزان توجه داشته باشند.»

وی در ادامه گفت‌: «اصرار به مصرف شیر مدرسه، فرهنگسازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان است. در برنامه‌های جهانی تأکید شده است تا مصرف شیر دانش‌آموزان در کنار معلم‌شان باشد تا فرهنگسازی شود. چرا که به طور معمول الگوی دانش‌آموز در مدرسه معلم وی است و هر کاری که معلم انجام دهد، دانش آموز نیز همان کار را انجام می‌دهد. بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا حتما سر کلاس و با حضور معلمان شیر مصرف شود.»

قربانی گفت: «پخش شیر در مدرسه‌ ما هر روز در کلاس درس انجام می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلار جعفری‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار