بنیان‌گذار رسانه اکوسیستم کارآفرینی در گفت‌وگو با پانا:

ضرورت استفاده از بازی‌های استاندارد برای آموزش خلاقیت به دانش‌آموزان

تهران(پانا)- بنیان‌گذار رسانه اکوسیستم کارآفرینی بیان کرد باید توجه داشت که بازی در هر سنی باعث ایجاد خلاقیت می‌شود. استفاده از بازی‌های استاندارد که برای پرورش خلاقیت طراحی شده، می‌تواند روحیه خلاقیت و کارآفرینی را در بچه‌ها تقویت کند در نتیجه بهتر است در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود.»

کد مطلب: ۱۴۴۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از بازی‌های استاندارد برای آموزش خلاقیت به دانش‌آموزان

توحید قهرمانی، بنیان‌گذار رسانه اکوسیستم کارآفرینی در گفت‌وگو با پانا گفت: «باید سعی کنیم وقتی موضوعی را به صورت کتاب درسی برای دانش‌آموزان طراحی می‌کنیم، آن مطلب جایگاهش را برای زندگی واقعی از دست نداده و صرفا در نمره خلاصه نشود.»

وی درباره اینکه می‌توانیم در موضوع کارآفرینی از کشورهای موفق کپی‌برداری کنیم، گفت: «تجربه‌ خوبی در کشورهایی همچون فنلاند و دانمارک از کارآفرینی در مدارس وجود دارد که می‌توانیم ازآن‌ها استفاده کرده و کپی‌برداری کنیم. سازمان‌های مختلفی در این کشورها حاضر به همکاری برای پیاده‌سازی این طرح‌ها هستند.»

قهرمانی ادامه داد: «کپی‌برداری لزوما بد نیست و در بعضی از مواقع نیز بسیار سومند است. برای مثال در کشور استرالیا برای اولین بار آی‌دی کارت شهروندی طراحی و پیاده‌سازی شد.»

بنیان‌گذار رسانه اکوسیستم کارآفرینی افزود: «ولی نتوانستند همه خدمات را بر روی این کارت قرار دهند اما کشور استونی با کپی‌برداری از استرالیا توانست در مدت زمان کوتاهی 99 درصد خدمات شهروندی را بر روی این کارت قرار دهد و حتی از کشور استرالیا نیز فراتر رود.»

ضرورت دعوت مدارس از فعالان حوزه کارآفرینی

وی گفت: «مدارس می‌توانند نقش خود را در کارآفرین‌شدن دانش‌آموزان پررنگ‌تر ایفا کنند. مدارس از طریق برگزاری رویدادهای مختلف و حتی پذیرش مشارکت بیشتر از سمت کسب‌وکارهای کوچک و محلی در حوزه مدرسه در یک محل می‌توانند روحیه کارآفرینی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.»

قهرمانی ادامه داد: «همچنین با دعوت از افراد فعال در حوزه کارآفرینی و استفاده دانش‌آموزان از تجربیات این افراد، جرقه‌ای در ذهن دانش‌آموزان ایجاد کرده و به این صورت به سمت فعالیت‌های کارآفرینی قدمی برمی‌دارند.»

مدارس به عنوان پایه اصلی ایجاد کارآفرینی هستند

بنیان‌گذار رسانه اکوسیستم کارآفرینی تاکید کرد: «باید پایه و جرقه اولیه کارآفرین‌شدن توسط مدارس آغاز شده و در دانشگاه نیز تقویت شود. این روند باید ادامه پیدا کند تا فرد وارد بازارکار شود.»

وی ادامه داد: «مدارس می‌توانند با استفاده از برنامه‌‌های متنوع و جدا از مطالب درسی که تدریس می‌شود، از طریق رویدادهای مختلف، معرفی کتاب‌های گوناگون و همچنین بررسی زندگی کارآفرین‌های گوناگون و نتایج کارآفرینی، دانش‌آموزان را به سمت کارآرینی سوق دهند.

باید توجه داشت که بازی در هر سنی باعث ایجاد خلاقیت می‌شود. استفاده از بازی‌های استاندارد که برای پرورش خلاقیت طراحی شده، می‌تواند روحیه خلاقیت و کارآفرینی را در بچه‌ها تقویت کند در نتیجه بهتر است در برنامه دانش‌آموزان گنجانده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار