عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با پانا:

فضای مدارس محیطی عالی برای نمایش محصولات تولیدی دانش‌آموزان

تهران(پانا)- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت مدارس می‌توانند از ظرفیت و فضای خود استفاده کرده و دانش‌آموزان محصولات تولیدی خود را در فضای مدرسه به نمایش بگذارند. به این صورت که فراخوانی با نظارت مدرسه داده شود و افراد را برای بازدید به مدارس دعوت کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فضای مدارس محیطی عالی برای نمایش محصولات تولیدی دانش‌آموزان

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پانا درخصوص ایجاد جشنواره‌های مختلف برای استارت‌آپ‌های دانش‌آموزشی، گفت: «آموزش و پرورش جشنواره‌های خاصی دارد که بهترین مسیر آن جشنواره جوان خوارزمی است. اگر ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان به این مرحله برسد و به جشنواره ورود کند، در آن‌جا به سرمایه‌گذاران معرفی شده و به تولید محصول می‌رسد.»

رحیمی افزود: «اگر دانش‌آموزان بخواهند ایده‌های خود را از مسیری غیر از جشنواره دنبال کنند، شاید کمی سخت باشد. در این صورت باید اختراعی را که انجام داده‌اند به ثبت برسانند. در ضمن آن ایده نیز به حدی باشد که ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد.»

این نماینده ادامه داد: «در جشنواره‌های مختلف هر ساله ایده‌ها و طرح‌هایی که جنبه نوآوری داشته و قابلیت تولید دارد، معرفی می‌شود منتها این طرح باید حتما نوآوری بوده و مشاور خارجی نداشته باشد. معمولا این برگزیدگان همیشه مشوق‌هایی از ورود به دانشگاه تا معرفی به شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی و بقیه موارد دارند که بسیار برای آن‌ها سودمند است.»

رحیمی درباره ایجاد خلاقیت و بروز استعدادها در خود مدارس گفت: «این انتظار از دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی کمرنگ بوده و در مقطع متوسطه نمود علمی می‌یابد. مدارس به خصوص هنرستان‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی خود، یک روز در هفته را به ارائه این محصولات اختصاص دهند.»

وی ادامه داد: «مدارس می‌توانند از ظرفیت و فضای خود استفاده کنند. به این صورت که فراخوانی با نظارت مدرسه داده شود و افراد را برای بازدید به مدرسه دعوت کنند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: «هنرستان‌ها در کشور فرصت بهتری برای کار در این زمینه را دارند. دانش‌آموزان می‌توانند در این فراخوان انواع محصولات خود را در زمینه‌های مختلف خدماتی، صنعتی و کشاورزی ارائه کرده و مورد توجه قرار گیرند.»

با ایجاد فراخوان توسط مدارس دانش‌آموزان به آموخته‌های خود جنبه عملی می‌دهند

رحیمی اظهار کرد: «اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها در جهت شکوفایی استعداد‌های موجود استفاده کنیم، بسیار آثار مطلوبی دارد زیرا هم اولیا در این مسیر مشارکت کرده و هم ایجاد انگیزه برای خود دانش‌آموزان است.»

وی ادامه داد: «دانش‌آموزان با این کار می‌توانند به آموخته‌های خود جنبه عملی داده و محصولات خود را عرضه کنند که این کار باعث می‌شود انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت داشته باشند.»

در سرفصل‌های درسی مطالبی برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان قرار دهیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: «تمرکز مدارس بیشتر بر روی برنامه‌های هفتگی و درسی است. طراحی چنین برنامه‌هایی نیاز به هزینه و صرف وقت دارد. بیشتر در مدارس خاص که برای این موارد محدودیت‌مالی ندارند، می‌توان اعمال کرد.»

رحیمی تاکید کرد: «باید در برنامه فعلی مدارس زمانی را برای این‌گونه برنامه‌ها اختصاص دهیم. باید در سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم به خصوص هنرستان‌ها این برنامه‌ها را برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان قرار دهیم.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر در انجام این برنامه‌ها موفق شویم، شاهد تاثیرات مطلوب آن در اقتصاد کشور خواهیم بود حتی اگر درصد این فعالیت‌ها در اقتصاد پایین باشد، می‌توانیم با برنامه‌ریزی برای سنوات بعد، سهمی در جی دی پی اقتصاد داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار