مدیر شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد):

شبکه شاد، دستاوردی بزرگ از درون یک تهدید بزرگ بود

شاد، یکی از بی‌نظیرترین پلتفرم‌های دنیا است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)، تولید این شبکه اجتماعی و برنامه کاربردی را دستاوردی بزرگ از درون یک تهدید بزرگ در ایام کرونا دانست که یکی از پلتفرم‌های بی‌نظیر دنیا است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد، دستاوردی بزرگ از درون یک تهدید بزرگ بود

علی باقرزاده در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان عضو سندیکاهای کشور سوریه اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود که فرصت‌های بزرگی در دل تهدیدها وجود دارد. شاد، دستاوردی بزرگ از درون یک تهدید بزرگ بود.

وی با بیان اینکه با اینکه آموزش‌های نوین و الکترونیک در فکر و اندیشه خیلی از بزرگان بود اما به دلیل مقاومت‌های زیاد از درون و بیرون آموزش و پرورش، فرصت برای این کار و استفاده از فناوری‌های نوین فراهم نشده بود، خاطرنشان کرد: بیشترین مقاومت‌ها معمولا از سوی معلمان صورت می‌گرفت. چون به آموزش‌های سنتی مسلط بودند و عادت کرده بودند.

باقرزاده افزود: ویروس کرونا که عالمگیر شد ۱.۷ میلیارد نفر از دانش‌آموزان برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و حفظ سلامتی خود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از رفتن به مدرسه محروم شدند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر شبکه شاد با بیان اینکه مدارس در کشورمان در ایام کرونا نزدیک به ۲۰۰ روز غیرحضوری بود، گفت: کرونا به معنای واقعی، یک تهدید بزرگ برای همه انسان‌ها به‌ویژه نظام آموزشی بود و خیلی از کشورها این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم با تکیه بر دانش فنی و بومی و استفاده از ظرفیت داخلی خود توانست پلتفرمی ایجاد کند. آنچه که الان به عنوان «شاد» داریم، یکی از پلتفرم‌های بی‌نظیر دنیاست و نه در سطح داخلی و نه در سطح بین‌المللی مشابهی برای این سرویس وجود ندارد. چون بر اساس نیازهای داخلی خودمان شکل گرفته و تلاش شده تا زیست‌بومی برای دانش‌آموزان تهیه شود که به همه نیازهای آموزشی و تربیتی آن‌ها پاسخ داده شود.

باقرزاده تصریح کرد: استفاده از نرم‌افزار و برنامه کاربردی «شاد» برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها رایگان است و هزینه‌ای حتی برای اینترنت ندارد و‌ برای استفاده از این شبکه فقط باید سیمکارت داشته باشند.

در ادامه این دیدار، کلیپی از معرفی شبکه شاد پخش شد و باقرزاده به تشریح بخش‌های مختلف شبکه شاد پرداخت و به سوالات نمایندگان سندیکاهای سوریه پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار