رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:

پیشرفت علمی ایران مدیون تفکر بسیجی است

بسیج فرهنگیان آماده همکاری با مجموعه‌های مردمی سوریه است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت پیشرفت علمی ایران مدیون تفکر و اندیشه حضور بسیج است و در این عرصه ممکن است حتی جان خود را فدا کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت علمی ایران مدیون تفکر بسیجی است

سجاد صدیقی در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان عضو سندیکاهای کشور سوریه اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اساساً به دلیل اینکه انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب مردم‌پایه بود، امام خمینی(ره) به دنبال این بودند که نیروی مردمی را در عرصه‌های مختلف به کار بگیرند. مثلا در ابتدای انقلاب، قسمت زیادی از نیروهای مردمی به دنبال سازندگی از محرومیت‌ها رفتند که عمده آن‌ها نیروهای جوان و پرانرژی بودند.

وی با بیان اینکه بسیج، یک نیروی داوطلبانه با چهارچوب اعتقادی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: بسیج، مظهر یک وحدت مقدس بین مردم ایران است که ویژگی‌هایی از جمله بلندهمتی، مبارزه با فقر و فساد، مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی و مبارزه با سلطه دشمن را دارد. بسیج به تعبیری، یک نیروی مردمی است که خود مردم برای مساله‌ها و موضوعات کشور حرکت می‌کنند که این نیرو فارغ از چهارچوب‌های بروکراتیک عمل می‌کند.

بسیج فرهنگیان، نیروی داوطلب معتقد به چهارچوب انقلاب است

صدیقی با بیان اینکه نیروی داوطلبِ معلمی که معتقد به چهارچوب انقلاب است را در بسیج فرهنگیان داریم که برای مساله‌های نظام آموزش و پرورش حرکت و اقدام می‌کنند، افزود: در همه اقشار از جمله جامعه پزشکی، مهندسین، معلمان، دانش‌آموزی، اساتید دانشگاه، دانشجویی و... بسیج داریم و بسیج در همه ادارات و سازمان‌ها و همه عرصه‌های کشور ایجاد شده است. نیروی بسیج در هر عرصه‌ای که انقلاب اسلامی، نیاز به ظهور اراده‌های مردمی و مومنانه دارد، حضور پیدا می‌کند و به تعبیر دیگر خود مردم برای مساله‌های خودشان اقدام مسئولانه انجام‌ می‌دهند.

وی با بیان اینکه بسیج متعلق به توده مردم ایران است، ادامه داد: ‌همه مردم ایران در اقشار مختلف در بسیج حضور پیدا می‌کنند و حقوقی هم برای آن پرداخته نمی‌شود و کاملا داوطلبانه است. در خصوص مسائل مالی برای انجام کارها، برخی را حکومت کمک می‌کند و برخی را خود مردم پای کار می‌آورند و در واقع مردم برای پیشرفت کشورشان مسئولانه وارد میدان می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه فعالیت بسیج در ایران فراتر از سندیکاها و سازمان‌های مردم‌نهاد است، گفت: بسیجیان اگر لازم باشد برای دفاع از کشور، اسلحه به دست می‌گیرند و اگر لازم باشد در عرصه‌های عمران و آبادانی، کشور، حوزه‌های آموزشی و تربیتی و... مجهز می‌شوند و حضور پیدا می‌کنند.

1700 گروه جهادی معلمان در ایام کرونا تشکیل شد

وی تصریح کرد: پیشرفت علمی ایران مدیون تفکر و اندیشه حضور بسیج است و در این عرصه ممکن است حتی جان خود را فدا کنند. مثلا؛ برای پیشرفت‌های علمی و برای دفاع از کیان، آب‌وخاک و اعتقادات، سازندگی و آبادانی ایران، شهدای زیادی داده‌ایم. بسیج به واسطه حضور مردم، قبل از جنگ در تمام عرصه‌ها حضور داشت لکن به دلیل مساله جنگ، تمرکز اصلی نیروی مردمی برای دفاع از کشور بود.

صدیقی با بیان اینکه بسیجیان، امتیازات محدودی دارند و بیشترین امتیازات آن اخروی است، اظهار کرد: بعد از شناسایی مساله، ممکن است توسط حکومت از بسیج حمایت شود یا ممکن است نشود. مثلا؛ در ایام کرونا فرهنگیان بسیجی به مکان‌هایی رفتند که عمدتا به دلیل محدودیت‌ها مشکل آموزش در آنجا پیش آمده بود و حدود ۱۷۰۰ گروه جهادی بسیج معلمان شکل گرفت. بسیج، یک ایده خاص بود که مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی شکل گرفت و قدرت انعطاف زیادی برای مواجهه با مساله‌ها دارد.

وی با بیان اینکه امروز تقریبا بسیاری از پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و آموزشی کشور به وسیله بسیج انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج، یک فرهنگ و تفکر است و وقتی فکر شود، قابلیت انتقال پیدا می‌کند. نیروی بسیج برای حضور و کمک به نیروهای مقاومت حتما حضور دارد.

ایران برای پیشرفت، منتظر هیچ کشوری نمی‌ماند

صدیقی با بیان اینکه ساختار و سازمان بسیج به دلیل فراساختاری بودن، زیر نظر امام و رهبر جامعه ایران است، افزود: بسیج همان مردمی بودند که پشت سر امام خمینی(ره) انقلاب کردند و امروز پشت سر امام خامنه‌ای(مدّظله‌العالی) به پیشرفت کشور کمک می‌کنند.

همانطور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند در دل بحران‌ها به بزرگی آن بحران، فرصت نهفته است، امروز تحریم برای ما فرصت فوق‌العاده‌ای شد که برای پیشرفت ایران منتظر هیچکس نشویم. هر کشوری که برای پیشرفت به آمریکا و اروپا اعتماد کرد به استثمار کشیده شد.

وی با بیان اینکه تحریم باعث شد که ما اینقدر قدرتمند شویم که در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی دیگر نمی‌توانند قدرت ایران را حساب نکنند، ادامه داد: فلسطین، یک نمونه واضح برای ماست. تا زمانی که امید به آمریکا و اروپا داشتند، نتوانستند جلوی اسرائیل بایستند اما این اندیشه بسیج وقتی در بین فلسطینی‌ها و مردم غزه رواج پیدا کرد، تمام قدرت و هیمنه اسرائیل و آمریکا و اروپا نتوانستند یک گروه کوچک را به پا درآورند. بسیج، یک اندیشه معجزه‌آسا است به دلیل اینکه خودش را به اراده خداوند متصل می‌کند و معتقد است که « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» و به همین دلیل تقریبا در همه عرصه‌های پیشرفت ایران، اندیشه بسیج بود که ایران را پیش برد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: بسیج فرهنگیان، مجموعه‌ای است که این اندیشه را در مجموعه معلمان معتقد و باورمند به انقلاب ایجاد کرده است. کسی در بسیج می‌تواند عضو باشد که دلش برای انقلاب و ایران بتپد.

وی با بیان اینکه کارهای زیادی را در بسیج فرهنگیان برای کمک به نظام تعلیم و تربیت انجام می‌دهیم، ابراز کرد: مثلا؛ در کمک به جایی که نظام آموزش و پرورش کشور نیاز به حضور نیروهای باانگیزه دارد، معلمان بسیجی‌ در فصل تابستان، بسیاری از مدارس را رنگ‌آمیزی کرده و تعمیرات لازم را انجام دادند. وزارت آموزش و پرورش برای فرآیند جذب معلمان و تشکیل کانون‌های ارزیابی کمک می‌خواست که فرهنگیان بسیجی با حداقلی از دریافتی‌ها حضور پیدا کردند یا بسیج فرهنگیان به توانمندسازی معلمان در کلاس درس یا به تعمیق هرچه بیشتر باور دینی و اسلامی و انقلابی معلمان کمک می‌کند.

صدیقی خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی در آموزش و پرورش ایران، دوست داریم همکاری خودمان با مجموعه‌های مردمی و داوطلبی و رسمی در سوریه را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: تحریم، انسان را می سازد به شرطی که باور به توانمندی داخلی و نصرت خداوند داشته باشیم که این قبیل تعاملات به تعمیق روابط 2 ملت کمک می‌کند و ملت‌های آزادی‌خواه باید باورمند در کنار هم بایستند. امروز استکبار و استعمار از هر روز دیگری ضعیف‌تر است و در عین حال، قدرت ملت‌های مستضعف بیش از گذشته است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی معتقد است که هر ملتی باید بتواند روی پای خود بایستد، گفت: اسرائیل، لقمه حماس است. اگر می‌خواهیم قوت و قدرت در فلسطین برقرار باشد، آن‌ها خودشان باید بر چالش‌های خود فائق آیند. بنابراین هر ملتی خودش باید برای خودش، قدرت تعیین‌کنندگی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار