پانا از لزوم گردهمایی «مجاهدان عرصه تربیت و تبیین» گزارش می‌دهد

آموزش و پرورش به دنبال شبکه‌سازی و تشکیل حلقه‌های میانی است

حسین ضرغامی: با توجه به استقرار دولت مردمی و انقلابی و نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، این گردهمایی به منظور تسهیل فرآیند حضور جوانان دغدغه‌مند در عرصه های مختلف آموزش و پرورش برگزار شد

تهران (پانا) - دبیر اجرایی گردهمایی «مجاهدان عرصه تربیت و تبیین» فلسفه و ماهیت حضور مشاوران جوان در بدنه نظام‌ آموزشی کشور و نیز مأموریت‌ها و فعالیت‌های آنها در این رویداد را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به دنبال شبکه‌سازی و تشکیل حلقه‌های میانی است

هر ساله شاهد برگزاری رویدادهای متعدد و متنوعی در کشور هستیم. این رویدادها معمولا از سوی نهادهای مختلفی نیز سیاست‌گذاری و اجرا می‌شوند. اینکه چقدر از این رویدادها کاربردی و نظام‌مند هستند، سوالی‌ است که برای پاسخگویی به آن باید در اهداف برگزارکنندگان دقیق‌تر شد. اینکه رویدادی راهگشا، کاربردی و الزامی‌ است در نگاه و ذهن برگزارکننده تعریف می‌شود.
گردهمایی «مجاهدان عرصه تربیت و تبیین» در هفته گذشته، از جمله رویدادهایی است که به نظر می‌رسد قبل از هر چیز، کاربردی بودن آن از مهمترین اهداف مدیران برگزار کننده است. اینکه نگاه جهادی و جوان‌محورِ مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، دکترینی که همواره در کلام او جاری‌ و‌ ساری‌ است، راهی جز الزام به نهادینه شدن در بدنه‌ جامعه نخواهد داشت.

صبح روزسه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ بود که این گردهمایی در اردوگاه شهید باهنر و با حضور مشاوران جوان مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و نیز معلمان کنشگر رسانه‌ای، فعالیت خود را آغاز کرد.

در همین خصوص حسین ضرغامی دبیر اجرایی گردهمایی «مجاهدان عرصه تربیت و تبیین» در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «به‌دنبال چشم‌انداز مشخص و اهداف معینی از برگزاری این گردهمایی دو روزه بودیم که به نظر می‌رسد تا میزان قابل ملاحظه‌ای مسیر دستیابی به‌آن میسر شد.»

وی افزود: «اگر بخواهیم مروری کلی به این رویداد راهبردی داشته باشیم، می‌توان گفت که در ابتدا فلسفه و ماهیت حضور مشاوران جوان در بدنه نظام‌ آموزشی کشور و تبیین مأموریت‌ها و فعالیت‌های این مشاوران، توسط جناب آقای دکتر الماسی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی تشریح شد.»

ضرغامی‌ اضافه کرد: «در ادامه دکتر ستاری‌فرد معاون محترم تربیت بدنی و سلامت نیز مهمترین چالش‌های پیش‌رو را تشریح کرد و به بیان دستاورد‌ها و برنامه‌های در دست اقدام وزارت آموزش و پرورش دولت مردمی پرداخت؛ در بخش دیگر نیز دکتر پارسانیا پیرامون قرارگاه اجرایی سازی سند تحول و نقش آفرینی جوانان ایراد سخن کرد و در پایان نخستین روز از این گردهمایی، مطالبات و نیازهای مشاوران جوان به سمع و نظر مقام عالی وزارت رسید و ایشان نیز نقطه نظرات خود و حمایت از جریان معلمان جوان انقلابی را بیان و اعلام داشتند.»

ضرغامی ادامه داد: «در روز دوم نیز اصول و خط مشی مشاوران جوان، سبقه و پیشینه آنها، شبکه‌سازی و الزام به تشکیل متشکل از معلمان و مدیران جوان و تمرکز بر نظام مسائل آموزش و پرورش استان از جمله مهمترین مباحثی بود که در این رویداد تشریح شد.»

به گفته وی، همچنین دو کارگاه جنگ روایت‌ها با حضور آقای محمد داودزاده و ضرورت کنشگری، با حضور آقای قائم‌پناه در این گردهمایی برای معلمان کنشگر رسانه برگزار شد.


* ایجاد فهم عمومی از دغدغه‌های نظام آموزشی

همچنین دکتر سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و از مدعوین و سخنرانان این رویداد به خبرنگار پانا گفت: « در این رویداد که برای مشاوران جوانِ مدیرانِ کلِ استان‌ها که اتفاقا این‌بار با علقه و انگیزه‌ی قابل توجهی برگزار می‌شد، سعی کردیم به تشریح و تبیین دغدغه‌های نظام آموزشی و چگونگی تبدیل این دغدغه‌ها به فهم عمومی بپردازیم.»
صدیقی تاکید کرد: « اصل و هسته‌ مرکزی مباحث حول محور این مهم بود که همه دغدغه‌ها و علقه‌های موجود را بر نظام تعلیم و تربیت منطبق کرد و از این امر تنها از طریق شبکه سازی محقق خواهد شد.»
وی ابراز امیدواری کرد : «اگر اراده و عزمی ملی در کار باشد که البته در ساختار کنونی آموزش و پرورش کشور این اراده وجود دارد، طی یکی تا دو سال آتی شاهد رویش درختی بالنده و گسترده شاخسار خواهیم بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار