کارشناس آموزش ترویج مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی استان خراسان رضوی:

کاشت نهال موجب کاهش گرد و غبار و کاهش دی اکسید کربن می شود

مشهد (پانا) _ کارشناس آموزش ترویج مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی استان خراسان رضوی گفت :کاشت نهال موجب کاهش گرد و غبار و کاهش دی اکسید کربن می شود و در این راستا فضاسازی، کاشت درخت و تولید اکسیژن بسیار مهم است و هر سال ۲۵۰ میلیون نهال در کشور کاشته می شود.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نهال موجب کاهش گرد و غبار و کاهش دی اکسید کربن می شود

اسماعیل آیرم در حاشیه مراسم بزرگداشت روز هوای پاک دبستان موسسی ناحیه ۶ مشهد طی پاسخ به خبرنگار پانا که چگونه می‌توانیم هوای پاک را پاک نگه داریم گفت: ما می‌توانیم در کاهش آلودگی‌ها به همدیگر کمک کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که اخیر مورد توجه قرار گرفته است بحث کاهش گرد و غبار و کاهش دی اکسید کربن است درحالی که متاسفانه ما امروزه یکی از تولید کنندگان دی اکسید کربن هستیم.

وی عنوان کرد: ما می‌توانیم از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنیم و در کاهش آلایندگی‌ها نقش موثری داشته باشیم پیشنهاد می شوند دوستان برنامه‌ای را به صورت هفتگی یا ماهیانه تمرین کنند و آن را انجام دهند.

آیرم در ادامه توضیحاتش افزود: در این راستا فضاسازی، کاشت درخت و تولید اکسیژن بسیار مهم است و یکی از برنامه‌های اساسی و مهم اداره منابع طبیعی، کاشت نهال از طریق طرح یک میلیارد کاشت نهال در ۴ سال است که هر سال باید ۲۵۰ میلیون نهال در کشور کاشته شود.

وی درپایان گفت:مامی توانیم تمامی دانش آموزان را تحت عنوان طرحی ، همیار طبیعت کنیم که دراین امر خطیر مارایاری کنند.

دانش آموز خبرنگار:سنامومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار