بذرپاش:

رشد ترانزیت جاده‌ای در دوماهه اول امسال به ۵۵ درصد رسید

تهران(پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل این رشد در امسال هم ادامه داشت و تا ۲۶ اردیبهشت رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد اعلام شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد ترانزیت جاده‌ای در دوماهه اول امسال به ۵۵ درصد رسید

مهرداد بذرپاش امروز در حاشیه هیات دولت، گفت: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل این رشد در امسال هم ادامه داشته و تا ۲۶ اردیبهشت رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد است و نشان می‌دهد این امسال هم ادامه دارد و امیدوارم امسال هم بتوانیم رکورد دیگری در این زمینه رقم بزنیم.

وی افزود: تمامی تعاملات بین‌المللی به‌ویژه مذاکرات منطقه‌ای ما در راستای این موضوع است و همچنین توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زیرساخت‌های مربوط به ترانزیت هم به جد در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نکته بعدی قرارداد بهره‌برداری و تجهیز و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بود که دو روز گذشته با یک شرکت هندی منعقد شد. قراردادی که آقای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند شخصا پیگیری می‌کرد و قرارداد بسیار راهبردی محسوب می‌شد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: این قرارداد در گذشته به صورت موقت، مرتب تمدید می‌شد و این انگیزه را از شرکت‌های هندی برای سرمایه‌گذاری گرفته بود. این قرارداد ۱۰ ساله منعقد شد و دو روز گذشته میان شرکت هندی و مجموعه بندر شهید بهشتی چابهار به امضا رسید و انگیزه طرفین را برای سرمایه‌گذاری افزایش داد.

وی افزود: موضوع سوم قانون ساماندهی بازار اجاره، مسکن و زمین است/ از مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال و روز گذشته توسط رئیس‌جمهور به وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مسئول ابلاغ شد و برای اولین بار است که ما یک قانونی برای مدیریت اجاره در استان‌های کشور خواهیم داشت و دولت می‌تواند با مصوبه شورای عالی استان‌ها سقف اجاره تعیین کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن استان می‌تواند از ۵۰ درصد تورم تا حداکثر ۱۰۰ درصد آن میزان تورم نسبت به قرار دادن سقف اجاره اقدام کند.

بذرپاش با بیان اینکه تاکنون چنین قانونی در دست نبود و در زمان کرونا فقط در یک مقطعی رشد ۲۵ درصدی مصوب شد، افزود: البته این قانون جزئیات مفصل‌تر دیگری دارد که انشاءالله همکاران بنده در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها حاضر خواهند شد و جزئیات قانون را در یک نشست مطبوعاتی به طور کامل اعلام می‌کنند.

وی یادآور شد: قانون بسیار قانون خوبی است، جا دارد از مجلس شورای اسلامی که در روزهای پایانی این قانون را ابلاغ کرد قدردانی کنم زیرا این قانون دست دولت را برای مداخله بیشتر در بازار باز می‌کند که بتوانیم امسال یک بازار آرامتری را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش دیگر این قانون ساماندهی سکوهای مجازی برای مدیریت بازار است و بخش دیگر آن، نظام‌مندتر کردن مداخله‌گران در بازار مسکن و اجاره است که امیدواریم بتوان این کار را انجام داد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار