در آستانه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی انجام شد:

کاشت یک اصله نهال توسط مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دبستان شاهد10دی مشهد

مشهد( پانا)- در مراسم نمادین روز درختکاری در دبستان شاهد 10 دی مشهد، مطابق روال هر ساله یک اصله نهال توسط مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دبستان شاهد 10دی غرس شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کاشت یک اصله نهال توسط مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دبستان شاهد10دی مشهد

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین نمادین روز درختکاری اولویت دستگاه تعلیم و تربیت را با توجه به شرایط پیش آمده سلامت دانش آموزان و معلمان دانست و گفت: روز درخت و درختکاری برای توجه به محیط زیست و طبیعت در تقویم جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است و حضور در مراسم نمادین این روز هم از بعد تبلیغی و ترویجی و هم از بعد ادای دین به محیط زیست و طبیعت دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی برای توسعه کشورها و از جمله در کشور ما هدف گذاری هایی برای توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... صورت می پذیرد، در سال های اخیر نیز بعد محیط زیست و توجه به موضوع محیط زیست در این برنامه ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درختان را از جمله مهم ترین اجزای طبیعت و محیط زیست توصیف کرد و گفت: اگرچه بشر امروز به منابع طبیعی خود آسیب می زند اما باید بدانیم که درختان در واقع کارخانه تولید اکسیژن هستند و ما برای زندگی و تنفس به دختان نیاز داریم.

خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز تکریم خانواده شهدا عنوان کرد: برنامه های شهید پژوهی و یادواره های شهدا و مراسم مختلفی که در این خصوص در مدارس شکل می گیرد رنگ و بوی فرهنگی مدارس را تغییر می دهد و با توجه به اینکه در آستانه 22 اسفند ماه روز تکریم خانواده معزز شهدا قرار گرفته ایم بایستی در این باره نیز برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

وی آمد و شد و حضور خانواده شهدا در مدارس را فرصتی مغتنم برای همکاران فرهنگی و دستگاه تعلیم و تربیت استان توصیف کرد و افزود: در سال گذشته تحصیلی و در یک برنامه متمرکز ۶۵ جلد کتاب دانش آموزی در حوزه شهید و شهادت در استان چاپ و منتشر شد و کار بسیار عظیمی اتفاق افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار