دانش‌آموز البرزی در خصوص عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در نظام آموزش و پرورش به پانا می‌گوید

نوسازی مدارس تاثیر بسزائی در سطح یادگیری دانش‌آموزان دارد

کرج (پانا) - دانشآموزه کرجی بیان کرد نوسازی و ساخت مدارس جدید تاثیر بسزایی در سطح یادگیری و افزایش انگیزه دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی مدارس تاثیر بسزائی در سطح یادگیری دانش‌آموزان دارد

عطیه عبدی، دانش آموز دبیرستان سیزده آبان ناحیه یک کرج در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «کیفیت آموزش در مدارس تقریبا قابل قبول است، ما تدریس توسط دبیران که سابقه تحصیلی کمتری دارند و جوان‌تر هستند بسیار در بهبود کیفیت آموزشی تاثیرگذار است، چرا که آنان با نظام جدید آموزشی نسبت به دبیران دیگر بیشتر آشنا هستند. بنابراین کلاس های فعال تری نسبت به دبیران باسابقه تحصیلی بیشتری دارند.»

وی افزود: «نوسازی و ساخت مدارس جدید با امکانات بهینه تاثیر بسیاری در سطح آموزشی دارد. امکاناتی از جمله آزمایشگاه های علوم و ریاضی، اتاق ورزش، سیستم هوشمند و... یقینا در بازدهی یادگیری دانش آموزان موثر است.»

عبدی اضافه کرد: «هر ساله با یادگیری مطالب جدید به علم خود می افزاییم، امسال نیز مسائل جدیدی در کتاب های درسی ذکر شد که غیر از افزودن بر علممان می‌توانیم با شاعران، دانشمندان و... بیشتری آشنایی پیدا کنیم و راه و روش زندگی آنان را الگوی خودمان قرار دهیم.»

وی ادامه داد: «برگزاری نماز جماعت، سخنرانی های دینی و برگزاری اعیاد مذهبی برای دانش آموزان یک تلنگر است. یکی از برنامه های پرورشی که در این سال تحصیلی تلنگر بزرگی را برای دانش آموزان ایجاد کرد، مراسم استقبال از شهیدان گمنام در ایام فاطمیه بود که تقریبا در بسیاری از مدارس برگزار شد.»

عبدی بیان کرد: «در مجموع کیفیت نظام آموزشی در مدارس در سطح خوبی قرار دارد، اما می‌توان با افزودن مطالب، سبک و روش زندگی در کتب درسی سطح آموزشی را بالاتر برد و دانش آموزان علاوه بر یادگیری علم و دانش و مباحث پرورشی، با راه و رسم زندگی هم آشنا می‌شوند.»

در ادامه یکی دیگر از دانش آموزان این دبیرستان نیز ادامه داد: «با قاطعیت می‌توان گفت که نوسازی مدارس در روحیه دانش آموزان تاثیر مثبت خواهد داشت و همچنین می‌تواند عامل ایجاد انگیزه بالاتر برای تحصیل در دانش آموزان شود.»

وی افزود: «در راستای فعالیت های پرورشی مسابقات و جشنواره هایی که جزو فعالیت های پرورشی مدارس محسوب می‌شوند، بسیار برای محک زدن دانش آموزان مناسب است. زیرا دانش آموزان با شرکت در مسابقات و جشنواره ها می توانند استعدادیابی شوند و نسبت به توانایی های خود آگاهی پیدا کنند.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار