رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری اردوی زیست عشایری برای اولین بار ویژه دانش‌آموزان‌

مشهد (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خراسان رضوی از برگزاری اردوی زیست عشایری و روستایی ویژه دانش‌آموزان شهری در مشهد مقدس با هدف استفاده از ظرفیت تربیتی و سبک زندگی عشایری و روستایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردوی زیست عشایری برای اولین بار ویژه دانش‌آموزان‌

محمد‌مهدی حسین‌پور، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خراسان رضوی گفت: گسترش فرهنگ شهر‌نشینی و آپارتمان نشینی موجب شده است تا دانش آموزان با فرهنگ روستایی و ظرفیت‌های آن آشنایی ندارند. شاخصه فرهنگ روستایی، تولید، سلامتی و تلاش است؛ اما که متاسفانه زندگی شهری انسان‌ها را از آن بی‌بهره کرده است.

وی افزود: تمدن غربی تعدادی از لذت‌های انسان‌ها را از بین برده است. سوارکاری، کشاورزی و زندگی‌های دورهمی دارای ظرفیت تربیتی بسیار خوبی است. در تلاش هستیم برای اولین بار فضاهایی را سرشار از تجارب جدید و هدفمند برای دانش آموزان عزیزمان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: اردوی زیست عشایری برای اولین بار و با پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی در بستری ارگانیک فراهم شده است تا دانش‌‌‌آموز با کمترین هزینه، تجربه‌های جدید و مهارت‌های مورد نیاز زندگی خود را بدست آورد.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا در اردوها از مربی اردویی استفاده شود و اردوها هدفمند باشند. اردو زیست عشایر نیز مربی‌محور است که دانش آموزان از همه مقاطع با محتواهای متفاوت شرکت می‌کنند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار