وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

رونق گردشگری اقتصاد ما را متحول خواهد کرد

بیرجند (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت رونق گردشگری اقتصاد ما را متحول خواهد کرد و آینده اقتصادی ما به رونق گردشگری به عنوان صنعتی پاک وصل است و نمی توان تنها با تکیه بر نفت مسائل را پیش برد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رونق گردشگری اقتصاد ما را متحول خواهد کرد

عزت الله ضرغامی در شورای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، با اشاره به برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشور ها تأکید کرد: با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری که داریم با سرمایه‌ گذاری، جهشی در رونق گردشگری ایجاد خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه‌ای که خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، درخواست های مطرح شده در جلسه را پیگیری خواهم کرد.

ضرغامی تأکید کرد: هر چند با کمبود و محدودیت‌ اعتباری رو به رو هستیم ولی تلاش می‌کنم در هیأت دولت برای خراسان جنوبی در حوزه اعتبارات به اصطلاح ریش سفیدی کنم.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از کارها با همدلی پیش می‌رود، ادامه داد: این موضوع یکی از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است و به حق ایشان سردار دل ها نام گرفت.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه اسلام هم، با محبت و از مسیر تسخیر دل‌ها پیش رفت، ادامه داد: مردم نه با استدلال صرف که با کار دلی و محبت سخن ما را خواهند پذیرفت.

ضرغامی ادامه داد: سرداران شهیدی چون شهید کاوه و شهید ناصری از فرزندان خراسان جنوبی مظهر مدیریت مؤثر جهادی و انقلابی و الگو در کشور هستند که این نکته را بر اساس ارتباطاتی که با این بزرگان داشتم، مطرح می‌کنم.

وی با اشاره به مدیریت جهادی شهید کاوه یادآور شد: مدیران ضعیف به اندازه امکانات کار می‌کنند اما در مرام و مدیریت شهید کاوه «نمی توانیم» و «نمی شود» معنا نداشت که در مشکلات امروزه جامعه هم باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه برخی جوان‌های خلاق راه حل‌هایی هستند که نیاز به بودجه ندارد، تصریح کرد: اکنون سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مقرون به صرفه است و برداشتن موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید مورد توجه باشد در همین راستا تاکنون از مسیر ۵۰ پروژه موانع برداشته شده است.

ضرغامی بیان کرد: برای بسیاری از گردشگران جاذبه‌های تاریخی و تمدنی بیش از هر جاذبه دیگری ارزشمند است و خراسان جنوبی در این زمینه پرظرفیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار