۴۷.۳۱ درصد داوطلبان انتخابات در استان تهران تایید صلاحیت شدند

تهران (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تشریح آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت که در سطح این استان ۴۷.۳۱ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۴۷.۳۱ درصد داوطلبان انتخابات در استان تهران تایید صلاحیت شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری روز جمعه با اشاره به آمار نهایی تایید صلاحیت های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی روزهای جمعه و شنبه نتیجه تایید صلاحیت‌ها از طریق فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۴۷.۳۱ درصد داوطلبان اظهار کرد: براساس آنچه که هیات نظارت اعلام کرده، در سطح استان تهران از تعداد پنج هزار و ۷۰۶ نفر که در این هیات مورد بررسی قرار گرفتند، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: ۲هزار و ۱۰۴ نفر نیز صلاحیت شان تایید نشده که حدود ۳۶.۸۷ درصد از مجموع داوطلبین در سطح استان تهران را به خود اختصاص دادند.

جوهری تاکید کرد: علاوه بر این ۹۰۲ نفر نیز صلاحیت شان احراز نشده که ۱۵.۸۰ درصد را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه افرادی که عدم تایید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت دریافت کردند، از روز یکشنبه ۱۷ دی ماه تا سه‌شنبه ۱۹ دی ماه فرصت دارند به صورت غیر حضوری در سامانه شورای نگهبان به آدرس Davtalab.shora.gc.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

تعداد افراد تایید صلاحیت شده استان تهران در این دوره نسبت به دوره قبل بیش از ۲ برابر است.

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار