قدرت فرهنگ اسلامی باعث رشد و شکوفایی ارزش‌های دینی شده است

مشهد (پانا) - عضو هیات‌ علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد واحد مشهد گفت‌ قدرت فرهنگ اسلامی باعث رشد و شکوفایی ارزش‌های دینی شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
قدرت فرهنگ اسلامی باعث رشد و شکوفایی ارزش‌های دینی شده است

محمد اسماعیل گلمکانی در کرسی آزاداندیشی ویژه اساتید دانشگاه آزاد اظهار کرد: در یکی از مقاله‌هایی که خواندم احادیثی از تورات و انجیل روایت کرده است؛ این احادیث نشان می‌دهد که بحث حجاب در ادیان الهی دیگر که در مقاله با عنوان ادیان ابراهیمی یاد شده، وجود داشته است ؛ حجاب در دین مسیحیت و دین یهودیت، در برخی موارد در قالب یک روایت تاریخی آمده و در برخی دیگر صراحتاً به بحث حجاب اشاره داشته است.

وی با استناد به برداشت شخصی خود از حجاب در جوامع غیراسلامی تصریح کرد: برداشت من این است که در جوامع یهودی و مسیحی، به‌مرورزمان با رشد صنعتی‌شدن جامعه، مقوله حجاب کم‌رنگ‌تر شده است.

عضو هیئت‌علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد واحد مشهد ذکر کرد: در دین اسلام به دلیل قدرتی که فرهنگشان دارد اثرات ماشینی‌شدن زندگی و وجود جوامع به‌روز، نتوانسته بر کم‌رنگ‌شدن مقوله حجاب در آن جامعه تأثیر بگذارد. قدرت فرهنگ اسلامی باعث رشد و شکوفایی ارزش‌های دینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: من معتقد هستم که بحث حجاب این‌گونه نبوده که فرض کنید دین مسیحیت یا دین یهودیت بگوید حجاب لازم نیست بلکه با توجه به آنچه در تاریخ ثبت شده حجاب در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته است.

خبرنگار پانا: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار