مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سوادآموزی باید با مهارت‌آموزی تلفیق شود

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این مطلب که سوادآموزی باید با مهارت‌آموزی تلفیق شود‌ عنوان کرد‌ بی‌سوادان قرن ۲۱ کسانی هستند که مهارت نمی‌آموزند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی باید با مهارت‌آموزی تلفیق شود

سیدجمال وزیری، صبح امروز در همایش تجلیل از تلاشگران و فعالان عرصه سوادآموزی، آموزش انواع سوادها را ضروری دانست و افزود: آموزش سواد مناسکی و مذهبی که پایه آن در خانواده شکل می گیرد، ضروری و والدین در نهادیه کردن آن مؤثرند.

وی ضمن اشاره به تلاش های بی شائبه دولت سیزدهم، تاکید کرد: کشتی نظام و انقلاب اسلامی در حال فتح قله های رفیع پیروزی و موفقیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، حرکت عظیم فرهنگی بنیان گذار انقلاب اسلامی را تشکیل نهضت سوادآموزی دانست و ادامه داد: ایشان یکی از دکترین با افتخار است و به پشتوانه حرکت مردمی این انقلاب را به پیروزی رساند.

وزیری با اشاره به این نکته که در سال ۲۰۲۲ میلادی که میانگین باسوادی در ایران ۸۸/۳ درصد بود و بیش از ۵۲/۵ درصد مردم باسواد شدند، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که در سال ۱۹۷۶ میلادی، کشور ایران ۳۶/۱ درصد باسواد و با جهان ۳۱- فاصله داشت.

وی در ادامه صحبت های خویش سه نکته مهم در دکترین حضرت امام(ره) را خیزش سواد خواندن و نوشتن، مدیریت امور روزمره توسط فرد و رسیدن به استقلال فرهنگی عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم اساسنامه دوم نهضت در حال تدوین و بازنگری است و در آینده نزدیک نویدبخش خبرهای مسرت بخشی است.

وی در پایان، کسب رتبه عالی و برتر کشوری در حوزه سوادآموزی توسط معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان را تبریک گفت و از تلاش های فعالان این حیطه قدردانی کرد.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین شجری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار