هر دانش آموز در خانه  خود،  یک محیط یار است

خشکبیجار (پانا) - شهرداری خشکبیجار با بنا نهادن کانکس‌هایی در اطراف شهر و دریافت زباله‌های تفکیک شده از مردم و اهدای جایزه در قبال زباله‌ها، آنهارا تشویق به تفکیک زباله کرده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش آموز در خانه  خود،  یک محیط یار است

با توجه به اثرات مخرب زباله ها در طبیعت و آسیب جدی که به بافت جنگل و رودخانه در شمال کشور می‌زند، دلسوزان محیط زیست و آنهایی که طبیعت را بعنوان مامن انسان‌ها می‌دانند را بر آن داشته که به فکر چاره باشند. یکی از این راه‌ها تفکیک زباله و بازیافت مواد دورریختنی است.

شهرداری خشکبیجار با بنا نهادن کانکس هایی در اطراف شهر و دریافت زباله های تفکیک شده از مردم و اهدای جایزه در قبال دریافت زباله ها، آنهارا تشویق به تفکیک زباله کرده است و به کسانی که در این امر به شهر کمک می‌کنند، پلاک هایی تعلق می‌گیرد که نوعی نشانه محافظت و کمک به محیط زیست است.

همچنین با همکاری شهرداری و شورای شهر و آموزش و پرورش خشکبیجار طرح تفکیک زباله از مبدا در مدارس شهر نیز در حال انجام است و با گذاشتن جلسات و کلاس های آموزشی برای دانش آموزان، آنها را از مهم بودن این موضوع آگاه کردند و به آنها تفکیک صحیح زباله را آموزش دادند تا آنها نیز به دیگران آموزش دهند و در خانه نیز این کار را انجام دهند.

از میان آنها، دانش آموزان فعالی شناسایی و به عنوان همیار محیط زیست خشکبیجار انتخاب شدند تا به مسئولین شهر در این طرح کمک رسانی کنند.

شهردار خشکبیجار در صحبت با دانش آموزان به اینکه کره زمین خانه ماست و به دستان ما امانت سپرده شده اشاره کرد.

وی افزود: هر دانش آموز در خانه خود، یک محیط یار است و باید محافظ محیط زیست باشد.

دانش آموز خبرنگار: حسنا شمسی ناز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار