طرح تفکیک زباله و ایده خلاق ساخت دست‌سازه از پسماند در مدارس لنگرود

لنگرود (پانا) - به مناسبت روز جهانی خاک جهت استفاده از خلاقیت و ایده‌های دانش‌آموزی، مدارس کمیل، شایستگان و شهید مفتح شهر لنگرود بصورت آزمایشی در طرح تفکیک زباله و ایده خلاق ساخت دست‌سازه از پسماند زباله شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح تفکیک زباله و ایده خلاق ساخت دست‌سازه از پسماند در مدارس لنگرود

این ویژه برنامه که با حضور مسئولین و همچنین استقبال پرشور دانش آموزان مواجه شد، بیش از ۸۰۰ دست سازه در این خصوص تولید و ارسال شد.

در ابتدای این همایش مدیر آموزش و پرورش لنگرود ضمن خیر مقدم، محافظت از خاک و آب را از جمله وظایف مهم دانش آموزان و همه انسان ها دانست.

محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰تن زباله در لنگرود تولید می شود و با ورود میهمان و توریست به شهرمان حدود ۶۰تن بر این میزان اضافه می شود، لزوم تفکیک زباله از مبدا و مدیریت مصرف و کاهش تولید زباله و در ادامه مدیریت پسماند را از جمله وظایف مدیران و شهروندان عنوان کرد.

حسین جهش، رییس اداره محیط‌زیست با تاکید بر اینکه خاک تاثیر بسیار مهمی در اکوسیستم و گردش مواد در طبیعت دارد، گفت: 10 درصد از عمق خاک زمین زایا و مناسب برای پرورش گیاه و درخت است که بر اثر آلودگی ها، خاک اسیدی شده و خاصیت زایا بودن را از دست خواهد داد و این مسئولیت انسان را در مورد حفاظت از خاک صدچندان می‌کند.

در ادامه دانش آموزی از دبیرستان غیردولتی شایستگان، متنی در خصوص بازیافت زباله قرائت کرد.

در انتهای این همایش پس از داوری آثار رسیده، تعداد ۸اثر منتخب و برنده جوایز نقدی شدند. البته ۲۵ اثر دیگر نیز منتخب و جوایز غیرنقدی نیز به آنان اهدا شد.

دانش آموز خبرنگار: ملیکا طاهری فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار