عضو کمیسیون آموزش و تحقیقاتمجلس در گفت‌وگو با پانا:

رتبه‌بندی معلمان یکی از اقدامات موثر و مفید در حوزه آموزش و پرورش بود

وظیفه مسئولان بررسی نظرات درباره قانون رتبه‌بندی است/ موضوعات جزئی اصلاح شود تا قانون رتبه‌بندی معلمان به خوبی اجرا شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت قانون رتبه‌بندی معلمان یکی از اقدامات موثر و مفید برای مجموعه آموزش و پرورش بوده و کلیات خوبی داشته است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان یکی از اقدامات موثر و مفید در حوزه آموزش و پرورش بود

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با پانا در رابطه با طرح رتبه‌بندی معلمان در وزارت آمورش و پرورش بیان کرد: «قانون رتبه‌بندی معلمان یکی از اقدامات موثر و مفید برای مجموعه آموزش و پرورش بوده و کلیات خوبی داشته است. ایرادات، اشکالات و گلایه‌هایی که بعضا به این طرح وارد می‌کنند باید بررسی و در صورت وجود مشکل در این طرح اصلاح شود. اما به طور کلی طرح رتبه بندی معلمان قانون مترقی و خوبی بود که اتفاق افتاد.»

وی افزود: «ایرادات و اشکلات حقیقی که به این طرح وارد می‌شود پس از بررسی باید توسط مجموعه آموزش و پرورش یعنی ادارات آموزش و پرورش منطقه، ناحیه، شهرستان، ادارات کل استان‌ها و وزارت آموزش و پروش رسیدگی شود. این مجموعه باید نظرات فرهنگیان را در سراسر کشور جمع‌آوری کرده و رسیدگی کنند تا با هماهنگی دولت و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس راهکارهای بهتر برای این موضوعات پیدا کنند. باید موضوعات جزئی اصلاح شود تا قانون رتبه بندی معلمان به خوبی اجرا شود.»

بشیری بیان کرد: «نظرات مختلفی در رابطه با طرح‌های تصویب شده مطرح می‌شود. وظیفه مسئولان امر این است که نظرات را بررسی کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل و ایراد حتما آن را اصلاح کنند. در حال حاضر ابزارهایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها تمامی افراد در این رابطه اظهار نظر کنند.»

وی در خصوص نیازهای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: «لازمه انجام درست قانون رتبه بندی معلمان این است که مسئولان آموزش و پرورش نظرات فرهنگیان سراسر کشور را جمع آوری کنند. در صورت بروز هر گونه مشکل پس از انجام بررسی‌ها با راهکارهای جدید آن را حل کنند تا این طرح به صورت درست اجرا و اصلاح شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار