‌معاون‌ تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش‌:

ورزش دانش‌آموزی یک کارگاه تربیتی و ورزشی است

مشهد (پانا) -‌ معاون‌ تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت‌ کارگاه تربیتی همان مسابقات ورزشی است. فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی علاوه بر پرورش استعداد‌ها و توانمند‌سازی، وظیفه جهت‌دهی دانش‌آموزان در مسیر درست تربیتی را نیز دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش دانش‌آموزی یک کارگاه تربیتی و ورزشی است

صادق ستاری فرد معاون‌ تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: اعتقاد داریم مسابقات ورزشی دانش‌آموزی یک کارگاه است که رویکرد تربیتی دارد. یک ورزشکار همچنان که از لحاظ فنی رشد می‌کند، باید به جنبه تربیتی و هویتی آن نیز توجه شود و این ظرفیت را می‌توانند در فدراسیون ورزش های دانش آموزی برخوردار شوند.

وی با اشاره بر اینکه در وزارت تربیت‌بدنی و سلامت نیاز به کمک و مشارکت دستگاه‌ها داریم، اظهار نظر کرد: فدراسیون ورزش های دانش آموزی، امید و آینده کشور است و می‌تواند مهد کشف استعداد های برتر باشد که باید به آن توجه شود. از لحاظ حقوقی وزارت ورزش و کمیته المپیک باید پشتیبانی کنند اما تاکنون حامی ما فقط آموزش و پرورش بوده است.

ستاری‌فرد بیان کرد: ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در رده‌های سنی مختلف مخاطب ما در آموزش و پرورش هستند که ۳۰ هزار معلم تربیت بدنی وظیفه هدایت آنها را دارند؛ یکی از ماموریت های ما در فدارسیون ورزش های دانش‌آموزی توانمند سازی مربیان و معلمان به عنوان حلقه اصلی جریان استعداد‌یابی است.

معاون‌ تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و پرورش ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: خواسته رهبر معظم انقلاب محقق سازی ورزش قوی است که بستر این نوع ورزش از مدرسه و ورزش دانش آموزی شروع می شود. مهارت آموزی در آموزش و پرورش ضامن ایجاد ورزش قوی است.

ستاری فرد گفت: یکی از برنامه های اصلی ما استعدادیابی، هدایت دانش آموزان به سمت فدارسیون ورزش های دانش آموزی و معرفی آنان به این حوزه است.

وی ادامه داد: مباحث کارشناسی را آغاز کردیم و از دانشگاه های مختلف این مسئله را در حال پیگیری هستیم که در سال تحصیلی جاری اجرای آزمایشی این طرح را خواهیم داشت. ان شاءالله با آسیب شناسی دقیق وخرد جمعی، تأمین زیر ساخت ها و کمبود ها، درسال تحصیلی جدید به نحوه عالی این طرح را اجرا خواهیم کرد.


دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعت‌کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار