مدرسه مهم ترین خط ارتباطی دولت و مردم است

مشهد (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت مدرسه مهم‌ترین خط ارتباطی دولت و مردم است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه مهم ترین خط ارتباطی دولت و مردم است

صادق ستاری‌ فرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر فرهنگی و دانش آموز و قدردانی از مجموعه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی، ایرانی قوی است و در این میان عناصر اصلی تشکیل دهنده ایران قوی را باید بشناسیم و از آنجایی که فدراسیون ورزش دانش آموزی رسالتی دارد، در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت ۴ سیاست برای برنامه‌هایمان داریم.

وی بیان کرد: برنامه های ما تربیت محور است؛ ما در محیط ورزشی می‌خواهیم ارزش ها و مهارت های زندگی را به دانش آموزان یاد بدهیم و برای تقویت حوزه ورزشی باید حضور خانواده را تکریم و تسهیل کنیم. مهمترین ابزار ارتباط بین والد و فرزند، بازی است‌ یعنی اگر مادر می خواهد با فرزند خود ارتباط بگیرد تنها می تواند از بازی استفاده کند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه همچنان که کودک بزرگتر می شود ابزار ارتباطی کمتر می شود، گفت: متاسفانه در این زمان مادر و پدر به فرزند خود می‌گویند تو بزرگ شده‌ای و باید با هم سن و سال‌هایت بازی کنی، بنابراین با حذف این ابزار ارتباطی کودک به سمت بازی‌های مجازی کشیده می شود و ارتباط بین پدر و مادر و فرزند حداقلی شده و در نهایت از بین می‌رود از طرفی با ورود کودک به فضای مجازی اعتیاد ایجاد می‌شود که این اعتیاد به تفریحات ناسالم دردسرساز است.

وی افزود: ما باید دغدغه‌های بیشتری در حوزه بازی، به ویژه فرصت‌های بازی و تفریحات سالم بین اعضای خانواده داشته باشیم، بنابراین باید طرح آزادسازی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش را اجرا کنید و اماکن ورزشی را در اختیار خانواده ها قرار دهید تا با ابزار بازی و ورزش فرصت باهم بودن را به اعضای خانواده بدهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با عنوان اینکه طراحی و تدوین و پیگیری برنامه برای ایران قوی مهم است، اظهار کرد: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشوری است و آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند معلم قوی است. به گفته رهبر ما ایران قوی، ورزش قوی می‌خواهد و برای تحقق این مسئله باید از مدرسه شروع کنیم.

وی با بیان اینکه معلم محور و آغازگر تحول است بیان کرد: معلمان جریان ساز تربیت انسانها هستند و پرورش افراد جامعه از این نقطه اتفاق می افتد؛ لذا یکی از راهکار های ارتقای توانمندی معلمین برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان است.

وی ادامه داد: یک بخش از برنامه های ما کیفیت بخشی زنگ ورزش و آموزش یک مهارت ورزشی است. هر دانش آموز یک مهارت ورزشی باید کسب کند و گواهینامه مهارت دریافت کند پس از روش های کلیشه ای باید عبور کنیم. ما به دنبال افزایش دسترسی و بهره‌وری دانش آموزان و خانواده هایشان هستیم.

ستاری فرد بیان کرد: نظام مندی در اجرای برنامه ها بین حوزه تربیت بدنی و فدراسیون دانش آموزی بسیار مهم است و باید مکمل هم باشند.

وی خطاب به مدیران تربیت بدنی گفت: برای ایجاد باشگاه های استعداد‌یابی قانون برنامه هفتم ما را مکلف کرده است و هیات های ورزشی دانش آموزی باید این استعدادها را به سمت قله های ورزشی هدایت کنند.

دانش آموز خبرنگار:زهرا زراعت‌کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار