سرتیپ نصیرزاده:‌

نقشه جامع علمی نیروهای مسلح ابلاغ شد

تهران (پانا) - جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح به اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه پژوهش این ستاد اشاره کرد و گفت نقشه جامع علمی نیروهای مسلح با تبیین جهت‌گیری‌ها و اهداف منتشر و ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نقشه جامع علمی نیروهای مسلح ابلاغ شد

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه و رتبه علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بین دانشگاه‌های جهان ارتقای چشمگیری داشته و جایگاه خوبی پیدا کرده البته جای رشد دارد و حتی در بعضی موارد از دانشگاه‌های معتبر پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در رتبه‌بندی دوره قبل بین ۹۹ دانشگاه رتبه ۹۲ را کسب کرده و امروز از بین ۱۱۱ دانشگاه و موسسه آموزش عالی رتبه ۳۴ کسب کرده و به عنوان یکی از مراجع علمی در میان دانشگاه های معتبر شناخته می شود.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره جایگاه علم و دانش اظهار کرد: روایات و جملات بسیاری از بزرگان تاریخ درباره اهمیت علم‌آموزی و دانش وجود دارد و رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین همواره بر دانش آموزی و علم تاکید کرده اند.

سرتیپ نصیرزاده تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کسی به ما زور نگوید و قدرتمند و با اقتدار باشیم و در جوامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در حوزه دانش و پژوهش پیشرفت کنیم و پیشرفت و قدرت در گرو دانش و پژوهش است. البته پژوهش و به نتیجه رساندن آن، صبر و تحمل می‌خواهد و همه مسئولان باید به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی درباره اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه پژوهش در این ستاد گفت: در این رابطه نقشه جامع علمی نیروی مسلح با تبیین جهت‌گیری‌ها و اهداف منتشر و ابلاغ و شورای عالی راهبردی علم و فناوری تشکیل شده است که وظیفه آن ارتباط بین دانشگاه‌های نظامی و بیرون است.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: استقلال آموزشی نیروهای مسلح از وزارت علوم را دریافت کرده ایم و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستادکل تفویض شد و آیین نامه‌های آن در حال تنظیم است که بزودی ابلاغ خواهد شد.

سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه پژوهش را اصل قرار داده ایم، افزود: به دنبال اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه پژوهش و علم و فناوری هستیم.

در این مراسم سامانه سنجش قدرت هوایی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار