آزادی خواه در گفت‌وگو با پانا:

عدم مشارکت مردم در انتخابات با منافع ملی سازگار نیست

مردم همواره با شرکت در انتخابات در آینده کشور سهیم بوده‌اند و نقش‌آفرینی کرده‌اند

تهران (پانا) - نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه عدم مشارکت مردم در انتخابات با منافع ملی سازگار نیست، گفت عدم مشارکت در انتخابات یا تحریم انتخابات هیچ نتیجه‌ای به‌جز یاس، ناامیدی و آشفتگی به دنبال نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم مشارکت مردم در انتخابات با منافع ملی سازگار نیست

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به تاکیدات روز گذشته رهبر انقلاب و تبلیغات منفی و فضاسازی‌های برخی گروه‌ها و احزاب برای انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، گفت: «متاسفانه برخی از جریان‌ها در داخل کشور عدم مشارکت در انتخابات را تبلیغ می‌کنند. اگر آن‌ها واقعا حافظ منافع ملی باشند، این مساله به هیچ عنوان با منافع ملی سازگاری ندارد.»

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به لزوم تشویق و امیدآفرینی در مردم برای شرکت در انتخابات، بیان کرد: «اگر آن‌ها دل در گرو نظام دارند و خود را از پیکره نظام می‌دانند، در هر جایگاه سیاسی امروز باید با قدرت و قوت و امیدآفرینی و بیان کارکردهای موثر نظام، به گونه‌ای تبلیغ کنند که مردم عزیز ما به انتخابات علاقه بیشتری نشان دهند و مشارکت در آن‌ها افزایش پیدا کند.»

تبلیغ برای عدم مشارکت، آب در آسیاب دشمن ریختن است

آزادی‌خواه اظهار کرد: «هر شخصی اگر غیر از تبلیغ در جهت شرکت در انتخابات اقدام کند، آب در آسیاب دشمن ریخته است. عدم مشارکت در انتخابات و یا تحریم انتخابات هیچ نتیجه‌ای به‌جز یاس، ناامیدی و آشفتگی در مدیریت در آینده در نظام به دنبال نخواهد داشت.»

وی با اشاره به اهمیت انتخابات و توجه کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، گفت: «ما در چند سال جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی هستیم که بیشترین حجم انتخابات را داشته‌ایم. یعنی مردم همواره با شرکت در انتخابات در آینده کشور سهیم بوده‌اند و نقش‌آفرینی کرده‌اند. این مردم بودند که مدیران خود را تعیین و انتخاب کردند.»

حضور مردم در انتخابات از نشانه‌های جمهوری است

آزادی خواه انتخابات و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها را یکی از جلوه‌های جمهوری بر شمرد و افزود: «این مسئله خود یک معنای واقعی در جمهوریت است. یعنی رفتار مردم در نظام ما یک رفتار در نوع خود بی‌نظیر است. حتی سال‌هایی که میزان مشارکت در انتخابات به خاطر تورم‌ها، گرانی‌ها، موارد و محدودیت‌ها پایین بوده، باز هم قابل مقایسه با بسیاری از کشورها که ادعای دموکراسی و جمهوریت هستند نبوده است. کشور ما همواره در این زمینه پیشرو بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار