شاکری در گفت‌وگو با پانا:

مجلس با اقدامات خود می‌تواند موجب تحقق رقابت و مشارکت در انتخابات شود

مردم حضور خوب و قابل‌قبولی در صحنه انتخابات خواهند داشت

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با اقدامات خود می‌تواند موجب تحقق رقابت و مشارکت در انتخابات شود، بیان کرد نمی‌توان گفت که حضور مردم از وضعیت داخلی کشور یا دولت‌ها یا مجالس متاثر نیست اما به طور کلی حضور آن‌ها هدفمند است بر همین اساس به نظر می‌رسد مردم حضور خوب و قابل‌قبولی در صحنه انتخابات خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۴۳۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس با اقدامات خود می‌تواند موجب تحقق رقابت و مشارکت در انتخابات شود

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، گفت: «مردم بصیر و فهیمی داریم که در این چهل و چند ساله انقلاب همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشتند. نمی‌توان گفت که حضور مردم از وضعیت داخلی کشور یا دولت‌ها یا مجالس متاثر نیست اما به طور کلی حضور آن‌ها هدفمند است و بسیاری از مواقع حضورشان یک نوع پیام برای سایر کشورها دارد.»

وی ضمن اشاره به برگزاری انتخابات در سایر کشورها، اظهار کرد: «انتخابات در کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود، اما در کشور ما حضور مردم همیشه پیامی برای دیگران دارد. برای افرادی که از بیرون به انقلاب نگاه می‌کنند، معاندین و کسانی که با انقلاب اسلامی سر ناسازگاری دارند و دشمنی می‌کنند حضور مردم یک پیام است. هم در زمان حضرت امام خمینی و هم در حال حاضر زمان مقام معظم رهبری این حضور و حمایت مردمی از نظام و انقلاب اسلامی نشان داده که کار خود را به‌نحو مطلوب انجام داده‌اند.»

رئیس فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس با اشاره به حضور مردم در این انتخابات و پیام آن، افزود: «به نظر می‌رسد که مردم، امسال نیز در صحنه انتخابات با عنوان یک پیام وحدت و قدرت داخلی بر علیه زورگویان و افرادی که هم‌اکنون درحال نسل‌کشی و جنایت در فلسطین هستند و همچنین برای حمایت از ملت مظلوم و مخالفت با این رژیم‌های کودک کش و سلطه‌گر با حضور خود نشان می‌دهند. بنابراین به‌نظر من مردم حضور خوب و قابل‌قبولی در صحنه انتخابات خواهند داشت.»

وی عملکرد مجلس در دوره یازدهم را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: «مردم فهیم و عزیزمان دستاوردهای مجلس دوره یازدهم را دیده‌اند. همان‌گونه که رهبر عزیز انقلاب فرموده‌اند مجلس حتی در سال چهارم نیز انقلابی مانده و هدف‌شان که خدمت به مردم بوده را دنبال می‌کنند. ما مصوباتی را تصویب کردیم که بسیاری از آن‌ها ده‌ها سال معطل مانده بود. اکثر این مصوبات نیز در زمینه بهبود زندگی و معیشت و اقتصاد بود و در بلندمدت دستاوردهای بسیار خوبی خواهد داشت.»

شاکری ادامه داد: «ما وعده اصلی خود که «ایران قوی و مجلس قوی» بود را نادیده نگرفتیم و اجرایی کردیم. به‌نظر من از طرح راهبردی رفع تحریم‌ها که برای مذاکرات برجام مطرح شد و دست دولت را برای مذاکرات باز کرد تا طرح‌هایی مثل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان، صدور مجوز از درگاه واحد، طرح جوانی جمعیت و طرح ساخت مسکن، مجلس دستاورد قابل‌قبولی داشته است. امیدواریم که این دستاوردها مورد قبول خداوند و مورد رضایت مردم قرار بگیرد.»

نهادهای نظارتی متاثر از تلاطمات سیاسی نیستند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهار مولفه رهبری بیان کرد: «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهارمؤلفه‌ای بود که مقام معظم رهبری فرمودند. طبیعتاً مجلس با اقدامات و مصوبات خود می‌تواند موجب تحقق رقابت و مشارکت در انتخابات شود. به‌نظر من نهادهای نظارتی متاثر از تلاطمات سیاسی نیستند و باید واقعاً اصول و مبانی انقلاب را درمورد کاندیداها رعایت کنند و هیچ یک این شاخص‌ها را نادیده نگیرند. باید این شاخص‌ها به‌عنوان اصل قرار ‌گیرند.»

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: «توجه به امنیت و سلامت توسط نهادهای نظارتی موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه همیشه تلاش شده است تا انتخابات در یک فضای امن و سالم برگزار شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار