معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

پرداختن به رویکرد مهارت‌آموزی از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش است

مهم‌ترین و سرنوشت سازترین مراحل زندگی دانش آموزان تعیین رشته در دوره متوسطه است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه4 تهران با بیان اینکه تحقق سند تحول بنیادین و پرداختن به رویکرد مهارت‌آموزی از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش است، هدایت تحصیلی را برای زندگی دانش‌آموزان سرنوشت ساز ترین مرحله دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به رویکرد مهارت‌آموزی از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش است

امیرحسین دلخواه، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه 4 تهران در نشست مدیران مدارس متوسطه دوره اول، دوم و هنرستان های غیردولتی با بیان اینکه هدایت تحصیلی موضوع سرنوشت سازی است که دانش آموزان را به اوج می‌رساند، در گفت‌وگو با پانا گفت: یکی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین مراحل زندگی دانش آموزان تعیین رشته در دوره متوسطه است. زیرا این نوع عملکرد می‌تواند آینده شغلی و درآمدی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد در واقع آزمون هدایت تحصیلی راهکاری است که وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است تا با استفاده از آن هم دانش‌آموز نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و هم رشته‌های انتخابی را ساماندهی‌کند.

دلخواه با تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: تحقق سند تحول بنیادین و پرداختن به رویکرد مهارت‌آموزی از اهداف اصلی آموزش‌وپرورش است و در این بین هدایت تحصیلی یک اقدام هدف‌مند و برای هدایت دانش‌آموزان به انتخاب رشته تحصیلی متناسب با علایق و توانمندی‌هایشان است زیرا آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان در گرو هدایت درست تحصیلی‌شان خواهد بود و در این بین توسعه هنرستان ها، با تکیه بر دو محور آموزش علم و مهارت، باعث تقویت روحیه امید، اعتماد به نفس و افزایش انگیزش هنرجویان به ادامه تحصیل می گردد و به طور کلی می توان گفت که مهارت آموزی یکی از مهم‌ترین رسالت های آموزش‌وپرورش در کنار تعلیم و تربیت در سند تحول است.

وی در ادامه از برگزاری همایش دبیران به صورت تخصصی و درسی خبر داد و اظهار کرد: این همایش ها قرار است با هدف تجزیه و تحلیل در جهت رشد نمرات دانش آموزان برگزار شود و اولین کار برای ارتقای آموزشی مدارس این است که سال گذشته را تحلیل کنیم سپس عوامل موثر را مشخص و بررسی کنیم و در انتها برای رفع مشکلات قدم‌ برداریم.

دلخواه بر لزوم برنامه ریزی صحیح برای رشد نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی تاکید کرد و گفت: امتحانات یک شاخص ارزیابی بسیار مهم برای مدیران است. قصد داریم با برگزاری همایش‌های آموزشی و تبیینی نسبت به سال گذشته رشد معدل داشته باشیم و با همگرایی بین مدیران مدارس، به طور قطع امسال نسبت به سال گذشته ارتقا خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار