سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران:

پرچم‌داری جهاد تبیین مهمترین رسالت مسئولان تربیتی در مدارس است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران عنوان کرد پرچم‌داری جهاد تبیین مهمترین رسالت مسئولان تربیتی در مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پرچم‌داری جهاد تبیین مهمترین رسالت مسئولان تربیتی در مدارس است

حسن فرازنده خالدی، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۲ در دومین همایش معاونان و مربیان پرورشی مدارس منطقه با اشاره به ارجحیت پرورش بر آموزش در تعلیم و تربیت اسلامی گفت: موضوع محوری جهاد تبیین، تربیت نسلی پویا و پرتوان است و ترویج آن یک امر واجب برای کلیه دست اندرکاران فرهنگی و آموزشی است و معاونان و مربیان پرورشی باید پرچم‌دار این امر در مدارس باشند.

خالدی در ادامه اظهار کرد: اگر می خواهیم به هدف های متعالی دست یابیم، باید مطابق روش امامان معصوم (ع)، حکمت و خردورزی، تبیین و اغناسازی فکری نسل جدید را سرلوحه کار خود قرار داده و شاخص های تعریف شده را با اصول دین مرتبط کنیم.

خالدی بیان کرد: مربیان تربیتی، اگر شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار داده و راه و روش آن پایه‌گذاران مخلص این نهاد مقدس را در پیش بگیرند، بدون شک در جذب و هدایت فرزندانمان در مدرسه ها موفق خواهند شد.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران، امور تربیتی را در مدرسه نماد ۲ موضوع معنویت و عقلانیت برشمرد و گفت: مربی پرورشی هر مدرسه با گفتار و رفتار خود مقبولیت و محبوبیت را به دست می آورد و اگر در گفتار و رفتار خود سنجیده عمل نکند، نمی تواند در جان و دل دانش آموزان ورود کند.

خالدی در پایان با اشاره به اهداف تمدن بزرگ اسلامی در گام دوم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این مسیر ۳ وظیفه مهم را بر عهده معلمان و به ویژه مربیان پرورشی نهاده اند که عبارتند از خود سازی، جامعه شناسی و تمدن سازی.

سپس حسین بختیاری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۲ نیز با قرائت آیه ای از سوره مبارکه آل عمران که در آن خداوند متعال می فرماید: « ‌ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه ...» اهمیت موضوع تربیت را از دیدگاه قرآن کریم برای حاضران در جلسه تشریح کرد.

بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ۳۶۰۰۰ شهید دانش آموز و ۴۰۰۰ شهید فرهنگی در دوران دفاع مقدس، به تشریح برنامه های فراگیر پرورشی در ۵ محور ایمان، امید، خردورزی و خودمراقبتی، نشاط و هویت پرداخت.

گفتنی است، دومین همایش معاونان و مربیان پرورشی منطقه ۲ در سال تحصیلی جدید، با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از معاونین و مربیان تربیتی کلیه مقاطع تحصیلی مدارس دولتی و غیردولتی آموزش و پرورش این منطقه و با اجرای چند ویژه برنامه از جمله سخنرانی مجید جعفرپور درباره شخصیت و سیره زندگی حضرت زهرا (س) براساس آیات و روایات، اجرای سرود دانش آموزان و....در پژوهش سرای جابربن حیان واقع در شهرک قدس (غرب) تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار