حضرت زهرا (س) برای مردان الگو هستند

تهران (پانا) - یکی از سرمایه‌های معنوی ما به عنوان مسلمان، داشتن خاندان عصمت و طهارت است که به هویت ما کمک می‌کند تا بدانیم باید چگونه باشیم. حضرت زهرا (س) برای همه جهانیان و زنان و حتی برای مردان، الگو هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۷۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
حضرت زهرا (س) برای مردان الگو هستند

کارگاه توجیهی طرح جت به میزبانی معاونت پرورشی وتربیت بدنی منطقه ۸ و حضور مدیران و معاونین و مربیان پروشی برگزار شد که جعفر دوستدار، معاون اجتماعی سپاه فجر طراح اولیه طرح جت، در مورد آشنایی با لیگ دانش آموزی و جهاد تبیین به بیان مطالب و آموزش پرداختند.

مسابقات جهاد تبیین یا طرح جت با هدف نقش آفرینی دانش آموزان در پاسخگویی به شبهات روز جامعه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که دانش آموزان در گروهای ۵ نفره با راهنمایی ۱مربی تقسیم بندی شده اند و ضمن مطالعه کتب مخصوص حجاب وعفاف باهم گفتگو می کنند ودر نهایت مسابقه ای برگزار می شود.

طاهره صاحب الزمانی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه نیز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: حضرت زهرا (س) در پنجم بعثت به دنیا آمدند، ایشان دختر پیامبر رحمت، همسر ولایت و مادر امامت هستند و حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان جهان و به تفسیر امام خمینی (ره)، افتخار خاندان وحی هستند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بهانه هستی می باشد، افزود: ایشان در مدت کوتاه عمر خویش هم در نقش همسری و هم در نقش مادری الگو بودند. امام علی (ع) فرمودند: «هرگاه به فاطمه نگاه می‌کردم همه غم‌ها و رنج‌هایم برطرف می‌شد». پیامبر اکرم (ص) نیز به حضرت زهرا (س) سفارش کرده بودند که در همه کارها از همسر خود تبعیت کند و نافرمانی نکند.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در عین حال که دختر پیامبر هستند اما خانه‌داری و نخ‌ ریسی می‌کردند و مانند یک فرد عادی امور زندگی خود را انجام می‌دادند. حضرت زهرا (س) در فرزند پروری فوق العاده‌ بودند.

وی با بیان اینکه مقام معنوی حضرت زهرا (س) بسیار بالا بوده، تصریح کرد: یکی از سرمایه‌های معنوی ما به عنوان مسلمان، داشتن خاندان عصمت و طهارت است که به هویت ما کمک می‌کند تا بدانیم باید چگونه باشیم. حضرت زهرا (س) برای همه جهانیان و زنان و حتی برای مردان، الگو هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار