معاون پرورشی و فرهنگی خراسان شمالی:

برنامه‌ فراگیر پرورشی و فرهنگی نقشه راه فعالیت‌های تربیتی مدارس است

بجنورد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی در کارگاه توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک زندگی شهرستان‌ها اظهار داشت اجرای دقیق برنامه فراگیر پرورشی موجب انسجام و یکپارچگی در برنامه و فعالیت‌ها می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ فراگیر پرورشی و فرهنگی نقشه راه فعالیت‌های تربیتی مدارس است

محمد عقیقی افزود: در این برنامه پنج محور و هدف پایه یعنی ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی در نظرگرفته شده است. که برای هر یک فعالیت خاصی وجود دارد. در محور خردورزی فرصتی فراهم می‌ شود که سوالات دانش‌آموزان احصا شود تا فرصتی برای گفت‌و‌گو داشته باشند. در هدف ایمان، اقامه نماز جماعت در راس کار قرار گرفته و در این هدف، تمهید اقامه نماز در دستور کار است.هدف پایه سوم امید است. در این هدف اردوها و سفرهای تربیتی را قرار گرفته که امیدآفرین است. در هدف پایه هویت نیز عضویت دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی در دستور کار است و مدیران مدارس باید تشویق کنند دانش‌آموزان در این تشکل‌ها عضو شوند تا هویت اجتماعی شکل بگیرد و در هدف پایه نشاط نیز برنامه محوری برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها وجود دارد.

غلامرضا امین زاده، رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: دوره توانمند سازی سپهر دانش و معرفت دو از سوی اداره امورتربیتی استان در دو مرحله برگزار گردید که مرحله اول آن در آبان ماه سال جاری به صورت حضوری و به مدت هشت ساعت در تمام شهرستان ها و با حضور مدرسین درس تفکر استان و کشور تشکیل شد و مرحله دوم آن در روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در محل کانون فرهنگی و تربیتی شهید باهنر بجنورد با شرکت صد نفر از دبیران پایه های هفتم و هشتم دوره متوسطه اول برگزار شد.

این دوره با حضور دکتر توکلی نماینده وزارت آموزش و پرورش، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی و موسی قلی زاده ناظر وزارت برگزار شد که شرکت کنندگان با تکینک های جدید تدریس درس تفکر و سبک زندگی، طرح درس نویسی ملی و بازی های گروهی و جمعی آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار