معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی:

والدین‌ همراهان اقدامات پرورشی مدارس در طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی هستند

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی درباره اجرای برنامه فراگیر پرورشی مدارس عنوان کرد‌ مشارکت اولیای دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیتی آموزشگاه از مهم‌ترین اقداماتی است که فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان را رونق می‌بخشد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
والدین‌ همراهان اقدامات پرورشی مدارس در طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی هستند

علی مهدوی‌خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: اداره انجمن اولیا و مربیان با همکاری معاونت پرورشی ادارات بر مشارکت‌های بیش از پیش والدین دانش‌آموزان در زمینه‌های گوناگون برنامه فراگیر پرورشی می‌توانند فعالیت‌های تربیتی در مدارس را رونق بخشند.

مهدوی‌خواه بیان کرد: تعریف و پیگیری برای بهره‌گیری از توان دبیران مدارس، والدین علاقه‌مند و توانمند در قالب نقش های نمازیار، اردویار، رقابت یار، تشکل یار، پاسخ یار و رصدیار و پیوستن آنان در سامانه سیدا (سامانه نورینو) جهت اجرای برنامه های پرورشی متناسب با نقش های تعریف شده‌شان باید در اولویت‌ فعالیت‌های ادارات مربوطه قرار بگیرد‌.

وی همچنین اشاره کرد: نظر به اهمیت ترویج نماز، مدیران مدارس در قالب دستورالعمل برگزاری کلاس های آموزش خانواده، نسبت به برگزاری یک جلسه گفتمان دینی والدین (نماز و خانواده) تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ و برگزاری جلسه دوم تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ با استفاده از ظرفیت تسهیلگران نماز با هماهنگی معاونت پرورشی ادارات متبوع برنامه‌ریزی نمایند که گزارش امتیاز مدارس توسط کارشناسان مربوطه به اداره‌ نیز ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تقویت اقامه نماز در مدارس و به منظور مشارکت هر چه بیشتر اولیا عنوان داشت: در مدارسی که امام جماعت روحانی ندارند؛ نسبت به دعوت از اولیای دانش آموزانی که تحصیلات حوزوی و لباس مقدس روحانیت دارند؛ جهت اقامه نماز جماعت مدرسه به صورت ویژه دعوت به عمل آید.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار