مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی خبر داد:

۴ میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت می‌شوند

جذب ۷۴۰ دانشجومعلم در رشته بهداشت مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت با توجه به کمبود نیروی متخصص حوزه سلامت در آموزش و پرورش، از ظرفیت سفیران سلامت به عنوان پیام‌آوران بهداشت و سلامت استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۴ میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت می‌شوند

‌به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، اعظم گودرزی در مراسم افتتاح طرح سفیران سلامت که امروز (۲۲ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین، برنامه‌ها و سیاست‌هایی در دست کار دارد. یکی از برنامه‌ها، استفاده از تشکل دانش‌آموزی سفیران سلامت است و با توجه به کمبود نیروی متخصص حوزه سلامت در آموزش و پرورش، از ظرفیت سفیران سلامت به عنوان پیام‌آوران بهداشت و سلامت استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در دستورالعمل ابلاغی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تقریبا ۲۵ درصد دانش‌آموزان کشور باید عضو برنامه سفیران سلامت باشند. سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت داشتیم که با مشارکت این سفیران، اتفاقات خوبی در حوزه سلامت دانش‌آموزی رخ داد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با تخمین ۲۵ درصدی، حدود ۴ میلیون دانش‌آموز، عضو برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی می‌شوند و آموزش‌های لازم را در ۱۶ جلسه دریافت خواهند کرد.

ایجاد اتاق بهداشت در مدارس

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه سلامت دانش‌آموزی، افزود: یکی از برنامه‌ها تجهیز و ایجاد اتاق بهداشت است تا مدرسه محیطی ایمن داشته باشد و دانش‌آموزان خدمات بهداشتی دریافت کنند. سال گذشته، ۸.۵ درصد در تجهیز و ایجاد اتاق بهداشت مدارس رشد داشتیم.

گودرزی گفت: طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) نیز با کمک هلال احمر اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در هشت مهارت آموزش دریافت می‌کنند. طرح هر مدرسه یک نهالستان نیز در دستور کار است و در این خصوص در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد و بر این اساس، با توجه به شرایط کشور برای گسترش فضای سبز در مدارس، بذر نهال با مشارکت دانش‌آموزان و اولیا در قالب پویش ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، کاشته می‌شود.

جذب تاکنون ۷۴۰ دانشجومعلم در رشته بهداشت مدارس

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد و امسال برای سال دوم، دانشجویان بهداشت مدارس از طریق کنکور سراسری جذب می‌شوند. محل تحصیل این دانشجومعلمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۳۲۰ دانشجومعلم در این رشته جذب شدند و امسال نیز ۴۲۰ دانشجو معلم در ۱۴ استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی اهواز جذب شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار