مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی در گردهمایی روسای ادارات سلامت و تندرستی استان‌های کشور در شیراز خبر داد:

اعلام سه برنامه دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش درباره تامین سلامت دختران

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی در گردهمایی روسای ادارات سلامت و تندرستی استان‌های کشور در شیراز، سه برنامه دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در خصوص تامین سلامت دختران را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام سه برنامه دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش درباره تامین سلامت دختران

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اعظم گودرزی در گردهمایی روسای ادارات سلامت و تندرستی استان‌های کشور که با هدف هم‌افزایی و تجربه‌گردانی و حضور در دوازدهمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان با محوریت سلامت دختران در شیراز گرد هم‌آمدند، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی از مدیران و مراقبین سلامت تا روسای ادارات از جمله فعالیت‌های مستمر دفتر سلامت و تندرستی است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای این توانمندسازی می‌توانیم به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی در تربیت دانش‌آموزانی با حیات طیبه دست یابیم.

وی گفت: در این گردهمایی تلاش می‌شود تا روسای ادارات سلامت کشور ضمن بیان تجارب زیسته کاری در استان‌های خود به بررسی سلامت دختران پرداخته و با شرکت در دوازدهمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان با محوریت سلامت دختران به آگاهی خود در این زمینه بیافزایند.

گودرزی ضمن بیان این مهم که وزارت آموزش و پرورش اهداف، برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را با استناد به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی می‌کند اذعان کرد که تمام تلاشمان این بوده تا با استناد به اسناد بالادستی و راهکارهای مندرج در آن به ساحت‌های شش‌گانه تربیت سند تحول بنیادین به ویژه ساحت زیستی بدنی توجه شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار قابل توجه دانش‌آموزان دختر در آموزش و پرورش، برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تامین سلامت دختران را در سه محور دسته‌بندی کرد.

وی سلامت و بهداشت فضاهای آموزشی و تامین منابع انسانی، آموزش و مهارت‌آموزی و خدمات سلامت‌محور به دانش‌آموزان دختر را از عناوین برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تامین سلامت دختران عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، نیز در این گردهمایی گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیتی انسان‌ساز در تراز تمدن حضرت مهدی (عج) است.

محمد خلیل عسکری گفت: برای ساخت انسان در تراز تمدن اسلامی و تراز افق ١۴٠۴ و همچنین تربیت دانش آموزان در این تراز، تربیت چندساحتی مورد نظر هست و اما یکی از ارکان اصلی تربیت حفظ سلامت جسمی دانش آموزان می باشد چراکه سلامت روح نیز منبعث از سلامت جسم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فرهنگ‌سازی نیز در آموزش و پرورش بر اساس مأموریت ذاتی که دنبال می‌کند رسالتی مهم است و بایستی مسئله سلامت و پیشگیری را در سطح جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه کند.

عسکری گفت: در همین راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان با تاثیر بر همسالان‌شان و تاثیر بر خانواده و جامعه و مخاطبین استفاده کرد تا پیام‌رسان خوبی در انتقال فرهنگ سلامت باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله می‌تواند نقش پررنگی در انتقال این فرهنگ به سراسر جامعه ایفا کند.

عسکری ابراز امیدواری کرد که با توجه به نقش آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان یادگیرنده شاهد پیشرفت و ترقی در تمام بخش‌ها به‌ویژه در حوزه سلامت و تندرستی و به صورت خاص سلامت دختران‌مان به عنوان ظرفیت‌های هویت‌ساز آینده جامعه ایران اسلامی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار