در آیین افتتاحیه استانی طرح سفیران سلامت عنوان شد:

دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت مدارس باید آگاهی خود را نشر دهند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در عرصه سلامت فعالند سفیران سلامت هستند، بر افزایش آگاهی آنها برای نشر این آگاهی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان  به عنوان سفیران سلامت مدارس باید آگاهی خود را نشر دهند

آیین افتتاحیه استانی جشنواره سفیران سلامت با حضوراعظم گودرزی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا گیلانی، معاون تربیت بدنی و سلامت، هما حاجتی، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران، هادی زمانی نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی در دبستان شهید سلیمانی برگزار شد.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: «دانش آموزان ما به عنوان سفیران سلامت باید هم آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و با یادگیری مفاهیم بهداشتی، نکات مهم سلامتی و نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی ها، خانواده و دوستان، به نوعی باعث ترویج آن شوند. هدف از طرح سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند توانمندی های فردی را در قالب مهارت‌ها آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد. اجرای طرح سفیران سلامت باعث شده نتایج این برنامه هم بر روی سلامت خانواده و همسالان در شاخص های سلامت خصوصا مراقبت از پوست و چشم و تغذیه سالم تاثیر مثبتی داشته باشد.»

گودرزی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در عرصه سلامت فعالند، سفیران سلامت هستند، تصریح کرد:« این دانش‌آموزان به حوزه سلامت حساس شده و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال می شوند. دراین راستا سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که دارای مربی بهداشت است، آموزش های مهارتی و آموزش های کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم و موارد دیگر بهداشتی را از مراقبین یا رابطین سلامت مدرسه دریافت می کنند و موظف به آموزش این مهارت ها به حداقل ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار