مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز خبر داد:

ارمغان سفر دوم رئیس‌جمور به البرز‌؛ تامین اعتبار ساخت و تکمیل 200 مدرسه‌

با سفر اول رئیس‌جمهور به البرز، در دو سال گذشته ۸۰ پروژه آموزشی در این استان افتتاح شده است/ فعال‌سازی پروژه‌های آموزشی که ۱۰ سال خواب بودند

تهران (پانا) - دور اول سفر دولت سیزدهم به البرز در ۱۸ فروردین سال ۱۴۰۱، ارمغان‌ها و دستاوردهای قابل توجهی برای استان البرز از جمله حوزه آموزشی داشت. در نتیجه این سفر، ‌‌‌۸۰ پروژه ‌در طی ۲ سال اخیر به بهره‌برداری رسیده و نهضتی پیشرو در مدرسه‌سازی سی‌و‌یکمین استان کشور برپا شد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ارمغان سفر دوم رئیس‌جمور به البرز‌؛ تامین اعتبار ساخت و تکمیل 200 مدرسه‌

به گزارش‌ روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ در نتیجه مصوبات و نگاه ویژه دولت در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان البرز به واسطه رصد کمبودها در حوزه‌های سرانه آموزشی امروز شاهد افزایش ۹۵ هزار مترمربعی زیر بنای فضاهای آموزشی استان البرز هستیم.

در استان البرز ۸۰ پروژه آموزشی دولتی با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با توجه به ضعف جدی زیرساخت‌های آموزشی استان امروز با افتتاح این پروژه‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات فضای آموزشی مرتفع شده است‌.

‌اختصاص ۱۷هزار میلیارد ریال به طرح‌های پیشنهادی حوزه‌های آموزشی در احداث ۱۰۰ مدرسه دیگر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اقدامات مثمر ثمری در استان در جهاد مدرسه سازی انجام شده که از جمله آن می‌توان به افتتاح ۸۰ پروژه اشاره کرد‌.

محسن پورگلیان‌ افزود: افتتاح این پروژه‌ها ۹۵ هزار مترمربع به زیربنای آموزشی‌، پرورشی و ورزشی استان البرز افزوده که تعدادی از آنها توسط خیرین‌، بخشی مشارکتی بین دولت و خیرین‌، بخشی هم توسط دولت اجرایی شده است‌.

فعال‌سازی پروژه‌های آموزشی که ۱۰ سال خواب بودند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه رویکرد دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده گفت: برخی از پروژه‌های آموزشی را در این استان داشتیم که در نتیجه حضور و سفر استانی رئیس‌جمهور به همت دولت سیزدهم از خواب ۱۰ ساله بیدار شد درحالی که از سال ۹۰ مسکوت مانده بودند.

وی اضافه کرد: امروز افتخار آن را داریم که به همت و همراهی دولت ۹۰ درصد این پروژه‌ها را به نتیجه رسانده و تحویل نسل آینده ساز کشور داده‌ایم‌.

پور‌گلیان در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور در اواخر هفته به استان یاد‌آور شد: همراهی قابل توجهی در استان البرز به واسطه نگاه ویژه دولت برای حل مشکلات آموزشی وجود دارد که این دقت نظر امیدوار کننده است.

وی با اشاره به تداوم نهضت مدرسه‌سازی استان در ادامه افزود: در راستای سفر دوم به استان البرز در بررسی طرح‌های پیشنهادی شاهد اختصاص ۹۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای احداث ۱۰۰ مدرسه و همچنین ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل ۱۰۰ مدرسه نیمه‌تمام دولتی با ۱۰۰۰ کلاس درس از محل مشارکت خیرین خواهیم بود.

پورگلیان همچنین در ادامه گفت: علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان، اختصاص اعتباری قابل توجه به لحاظ احداث و تجهیز کارگاه های هنرستان های استان ره آورد و ارمغان سفر دوم خواهد بود.

همراهی گروه‌های جهادی برای بازسازی و شاداب سازی ۲۰۰ مدرسه در البرز

وی با اشاره به همراهی بی نظیر گروه های جهادی در طرح شهید عجمیان در طول فعالیت دولت سیزدهم برای بازسازی و شاداب سازی مدارس استان البرز نیز بیان کرد: در این مدت قرارگاهی برای فعالیت های گروه جهادی طرح شهید عجمیان تشکیل شد‌.

پورگلیان اضافه کرد: ۲۰۰ مدرسه با تامین رنگ و تجهیزات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با همراهی گروه‌های جهادی مورد بازسازی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار