معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

افزایش سن جذب دانشگاه فرهنگیان باعث تضعیف ظرفیت معلمی خواهد شد

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ‌ظرفیت و اهمیت آموزش و پرورش را هیچ دستگاه دیگری در کشور ندارد در رابطه با سن جذب معلمان عنوان کرد‌ افزایش سن استخدامی مورد تایید نیست، افزایش سن جذب دانشگاه فرهنگیان باعث تضعیف ظرفیت معلمی خواهد شد و این آسیب زننده است‌.

کد مطلب: ۱۴۲۹۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سن جذب دانشگاه فرهنگیان باعث تضعیف ظرفیت معلمی خواهد شد

به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، قاسم احمدی لاشکی در همایش قانون اساسی درخصوص‌ راهکارهای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی، اظهار کرد: برای اجرایی کردن صددرصد قانون اساسی نیاز به باور مردم و اراده مسئولان داریم. اجرا‌ی هر قانونی همیشه از نگارش آن مهم‌تر است. برنامه ششم توسعه در سال ۱۳۹۶ نوشته شد و باید سال ۱۴۰۰ تمام می‌شد، با اینکه هنوز اجرای آن پس از دو سال ادامه دارد فقط حدود ۳۷ درصد آن اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در اجرای قوانین و تصویب برنامه هفتم توسعه گفت: در ماده‌ای از برنامه هفتم توسعه به مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش پرداخته شده است که امیدواریم در شورای نگهبان هم تایید شود؛ در این ماده قانون تاکید شده که به ازای هر نیروی خروجی از آموزش و پرورش، یک ورودی داشته باشیم و باید هر سال آزمون برگزار شود تا دیگر دچار نبود نیرو نباشیم‌.

احمدی لاشکی با تشکر از دولت و مجلس برای اجرای رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی معلمان عنوان کرد: رتبه‌بندی صرفاً افزایش حقوق یا رتبه‌های ۱ تا ۵ نیست، رتبه‌بندی را باید در عناوینی که معلمان کسب می‌کنند ببینیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ‌ظرفیت و اهمیت آموزش و پرورش را هیچ دستگاه دیگری در کشور ندارد در رابطه با سن جذب معلمان عنوان کرد: افزایش سن استخدامی مورد تایید نیست، زیرا با افزایش سن‌، ظرفیت معلمی فرد ضعیف می‌شود و این آسیب زننده است‌.

وی با گلایه از برخی دستگاه‌ها که علی‌رغم تایید‌ بر این مهم که آموزش و پرورش بالاترین و ارجح‌ترین دستگاه است اما در هنگام کار‌، این نهاد را تنها می‌گذارند بیان کرد: این نگاه نمی‌تواند اجرایی سازی قانون اساسی و سند تحول بنیادین را هموار کند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار