معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

جذب حدود 2500 نفر در تکمیل ظرفیت آزمون استخدام دبیری و هنرآموز

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، ظرفیت خالی مانده از آزمون استخدام دبیری و هنرآموز سال جاری را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و از هماهنگی‌های نهایی برای انجام کارهای جذب این افراد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۰۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جذب حدود 2500 نفر در تکمیل ظرفیت آزمون استخدام دبیری و هنرآموز

قاسم احمدی‌لاشکی با شرکت در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و همچنین مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان کردستان در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات مدیران کل و همکاران حوزه تعلیم و تربیت کردستان در راستای تمهید مقدمات ستاد ارتباطات مردمی گفت: روزهای سختی در آموزش و پرورش سپری شده و حجم فعالیت آن در آینده نیز مضاعف است.

احمدی‌لاشکی با اشاره به وضعیت استخدام در آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی در راستای جذب اصولی در آن را مهم دانست و با تاکید بر این نکته که اگر قرار است اتفاق مثبتی در نحوه جذب صورت گیرد باید با برگشت اصولی و دائمی به مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد، اظهار کرد: کیفیت‌بخشی به دانشگاه فرهنگیان و توجه به مسائل و چالش‌های آن نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی ظرفیت خالی مانده از آزمون استخدام دبیری و هنرآموز سال جاری را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و از هماهنگی‌های نهایی برای انجام کارهای جذب این افراد خبر داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با پرداختن به مساله کمبود معلم، آن را ریشه در علل مختلفی دانست و خاطرنشان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها و مناطق حتی مدیر آموزش و پرورش در حال تدریس است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر در ستاد ارتباطات مردمی وزارت آموزش و پرورش در کردستان همچنین در پاسخ به سوال و اعلام چالش‌های آموزش و پرورش از سوی اعضای شورای معاونان این اداره کل با بیان اینکه تدبیر در حل مسائل اهمیت بسیاری دارد و خیلی از مشکلات بدون مراجعه به پایتخت و با گره‌گشایی ساده مرتفع می‌شود، تاکید کرد: سعی کنید چاره‌جویی و حل مشکلات بدون نیاز به ستاد مرکزی را تقویت کنید.

احمدی‌لاشکی در بخش دیگری از سخنان خود، شورای اداری استان را جزو یکی از بهترین و چاره‌سازترین ظرفیت‌ها برای گفتمان‌سازی توجه به حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: سفر ریاست جمهوری به کردستان و تصویب اعتبارات جهشی برای حوزه‌ آموزش و پرورش را پیگیری کنید.

وی در خبری خوب و با تقدیر از مدیرکل و‌ کارکنان اداره حقوقی آموزش و پرورش استان، کردستان را جزو 3 استان برتر در مستندسازی املاک عنوان و خاطرنشان کرد: عملکرد و تلاش‌های آموزش و پرورش کردستان در حوزه حقوقی تحسین‌برانگیز است.

دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید دانش‌آموز «اسعد رضایی» در سنندج

احمدی‌لاشکی در ادامه برنامه‌های سفر به استان کردستان با حضور در منزل «شهید اسعد رضایی» با خانواده این شهید دانش‌آموز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار که پدر، خواهر و برادر این شهید والامقام حضور داشتند، احمدی‌لاشکی در سخنانی با اشاره به مقام شامخ شهدا، توصیف رشادت و ازخودگذشتگی آن‌ها را گران و سخت دانست و با بیان اینکه شهدا در مراحل مختلف حیات خود نیز شهادت‌گونه زندگی کردند، اظهار کرد: توجه به سیره آن‌ها نشان می‌دهد دنیا در مقابل چشمانشان بی‌ارزش بوده است.

وی شهدای دانش‌آموز را تعلیم‌یافته نظام اسلامی و آموزش و پرورش آن عنوان کرد و بزرگی روح آنان و ایستادگی در مقابل تجاوز دشمنان را ستود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین داستان شهادت شهید رضایی را نشان‌دهنده اوج قساوت قلب و جنایت ایادی کفر و گروهک‌های ظالم دانست و عنوان کرد: امنیت امروز کشورمان مرهون خون شهدای مظلوم خطه کردستان است.

احمدی‌لاشکی در بخش دیگر سخنان خود به تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان بی‌دفاع اشاره و خاطرنشان کرد: درک ایثار شهدایی همچون شهید اسعد رضایی برای دفاع از اسلام و قرآن، اکنون و با دیدن وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی نمود بیشتری دارد.

وی در پایان سخنان خود از صبر، مجاهدت و ایستادگی پدر و خانواده شهید والامقام تقدیر به‌عمل آورد.

گفتنی است شهید رضایی در ۱۷ سالگی و به دست گروهک‌های ضد انقلاب به طرز ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و روسای ادارات امور شاهد و ایثارگران و روابط عمومی در این دیدار، احمدی‌لاشکی را همراهی می‌کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار