معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

پژوهش، عامل موثری در رشد و موفقیت است

مشهد(پانا)- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت پژوهش، می‌تواند یکی از عوامل موثر در رشد و موفقیت شود و مهم ترین رکن در تمام ارگان‌‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش، عامل موثری در رشد و موفقیت است

زهرا شوشتری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با پانا گفت:« پژوهش، می‌تواند یکی از عوامل موثر در رشد و موفقیت شود و مهم ترین رکن در تمام ارگان‌‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. قطعا در آموزش و پرورش نیز پژوهش در گروه‌های مختلف دانش آموزی و فرهنگیان از اهمیت بالایی برخوردار است.»

وی بیان کرد:« ما هنگام مشاهده پژوهش در حوزه دانش آموزی، با دانش آموزانی سرشار از علاقه، خلاقیت، ایده و ناگفته‌های جدیدی هستند، روبه رو می‌شویم که برای انسان‌ها ایجاد انگیزه می‌کنند.»

شوشتری افزود:« در حوزه پژوهش فرهنگیان ما با طرح‌هایی مواجه می‌شویم که دیدگاه‌های متفاوت نسبت به حوزه آموزش است که جذابیت‌های بسیاری دارد و تمام غرفه‌ها بازکننده دریچه بزرگی از علم است.»

وی ادامه داد:« بی‌شک در تمام حوزه‌ها چالش‌ها و مسائلی وجود دارد؛ اما اگر تنها نگرش منفی داشته باشیم و نقاط مثبت را فراموش کنیم، تاثیر منفی به دنبال دارد. نداشتن امکانات خاص حوزه پژوهش در مدارس، یکی از مشکلات موجود در این حوزه است؛ اما پژوهشسراهای علمی کمک بسیار خوبی به دانش آموزان جهت استفاده از ظرفیت‌ها می‌کند. چالش‌های حوزه پژوهش نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.»

وی باتوجه به حوزه کاری خود گفت:« سوادآموزی به سوادهای چندگانه در تمام دنیا مرتبط است که سواد در زیست بوم جدید ازجمله آن‌ها است. سواد تنها به خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود و تعاریف بسیاری می‌توان برای آن داشت‌.»

شوشتری اشاره کرد:« خوشبختانه جشنواره رسانه در حوزه معاونت سواد آموزی از سال گذشته شکل گرفت که بنیان آن مباحث پژوهشی است و موجب بکارگیری پژوهش در روند آموزشی‌ما شد.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار